Az autópiacon a legnagyobb verseny a kompakt kategóriában van: szinte képtelenség tartani a lépést a C-szegmens újdonságaival, ami nem is csoda, hiszen igazán józan modellek tartoznak ide, amelyek mind céges, mind pedig magánhasználatra kiváló megoldást nyújtanak. Szinte nincs is olyan gyártó, aki ne rendelkezne kompakt négykerekűvel, a sok-sok újdonság pedig egyben azt is jelenti, hogy gyors a kategóriában az elavulás – egy néhány éves modell már bizony öregnek hat itt.
Pontosan ez a helyzet a jelenlegi Citroën C4-gyel, ami bár nem rossz autó, a gyorsléptékben fejlődő konkurencia elhúzott mellette. Az átütő sikerhez a franciáknak valójában egy teljesen új modellre lenne szükségük, ami még várat magára, addig viszont egy ráncfelvarrással próbálja a Citroën kihúzni az elkövetkező néhány évet.
A kényelmes, nyugodt karakterű C4 legnagyobb hiányossága egyértelműen régimódi multimédiás csomagja volt, így ezen a téren muszáj volt nagyot javítani. A Citroën reagált is erre, így az utastérbe végre bekerült egy, a mai kívánalmaknak is megfelelő 7-colos színes érintőképernyővel operáló rendszer, amiről minden fontos funkció irányítható – szerencsére a gyorsgombok sem maradtak el a kijelző alól.
Az extrák terén a kulcs nélküli bejutás/indítás is hasznos tétel, az utastér frissességét pedig két most bevezetésre kerülő kárpitozás hivatott jelezni. Kívülről átdolgozott, LED-es helyzetjelzőkkel ellátott első lámpatestekkel, módosított lökhárítókkal és 3D-hatású hátsó lámpákkal találkozhatunk, továbbá friss alufelnik és színek bővítik a kínálatot.
A motorháztető alatt újdonságnak számít az 1,2 literes, háromhengeres PureTech turbós benzines 110 lóerős változata (205 Nm), amely az eddigi, általunk is tesztelt 130 lovas (230 Nm) egység kistestvére – a gyári vegyes fogyasztás 4,7 illetve 4,8 l/100 km, de tapasztalatból sajnos tudjuk, hogy a valóság ettől messze áll. A hatsebességes váltóval felszerelt PureTech egységek teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat, az új BlueHDI dízelekhez hasonlóan.
Az 1,6 literes BlueHDI-k 100 és 120 lóerővel (254 illetve 300 Nm-rel) érkeznek, 5- illetve 6-fokozatú kézi váltóval és nagyon kedvező fogyasztással, az eddigi e-HDI rendszer - ami már 20 km/h alatt leállította a motort – viszont sajnos a múlté, a vásárlóknak be kell érniük a ’sima’ start/stop megoldással. A kínálat éhezőművésze a 100 lovas dízel, 3,3 l/100 km-es étvággyal, ami mindössze 86 g/km-es CO2-kibocsátást eredményez. Az új Citroën C4 rövidesen megérkezik a kereskedésekbe, az első példányok már a jövő év elején eljutnak új gazdáikhoz.