Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A most futó Mazda6 alig több mint négy éve, 2013-ban mutatkozott be, és már nagyon korán, 2015-ben átesett egy frissítésen – ami ráadásul nem is elhanyagolható módosításokkal járt. Úgy látszik, a japánok tovább követik a tendenciát, ugyanis némi meglepetésre a sokak által jövő évre várt generációváltás helyett ismét megújították középkategóriásukat, ráadásul ezúttal még alaposabban, mint korábban.

 

Mindkét változat frissült - galériaA külsőt tekintve a legnagyobb változás a KODO formanyelv legújabb változatának honosítása, ami az új CX-5-ről már ismerős lehet. Mindez a fényszórókon és a jellegzetes hűtőrácson túlnyúló motorháztetőt és ennek köszönhetően még agresszívebb tekintetet jelent, de a króm elemek is még nagyobb hangsúlyt kapnak, és a lökhárítókat is átszabták a japánok. Hátulról ezúttal is szinte elhanyagolhatóak a módosítások. A lámpabúrák alatt már felszerelségtől függően LED-es fényforrásokat találunk. Emellett az új 17 és 19 colos kerekek, valamint az új vörös színárnyalat teszi aktuálisabbá a szedán és kombi verzióban is elérhető modellt. A képeken szinte csak a kombi látható, de ez ne tévesszen meg senkit, hiszen a négyajtós is frissült, de a lényeg úgyis az autó orrán található, ami megegyezik a két változat esetében.

Az utasteret szinte teljesen átszabták a mérnökök, aminek köszönhetően még az eddiginél is finomabb megoldásokkal és anyagokkal találkozhatunk majd, a csúcsverzióban például Alcantara ajtó és műszerfali betétek, különleges fabetét és átfogó bőrkárpitozás is van. Emellett a klímakonzol is megújult, a változatlan szoftverrel dolgozó központi rendszer pedig határozottabb kontrasztú, élesebb megjelenítésű 8 colos képernyőt kapott. A CX-5-höz hasonlóan a HUD immár a szélvédőre is vetíthet, a műszercsoportban pedig egy 7 colos, személyre szabható színes kijelzőt találunk. A Mazda6 összességében még komolyabb benyomást tesz majd a frissítés után kívül és belül egyaránt.

Belül még finomabb lett - galériaA japánok azonban a lemezek alatt sem hagyták érintetlenül az autót, ugyanis a Mazda6-ba bekerülnek a gyáriak legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszerei, melyeket az i-ACTIVESENSE nevű opció fog majd össze. Ezentúl megállásra is képes adaptív tempomatot illetve 360 fokos kamerarendszert is nyújt majd az autó az olyan kényelmi extrák mellett, mint az elsőként elérhető ülésszellőztetés, de ez még mindig nem minden, ugyanis a motortérről sem feledkeztek meg a gyáriak.

Sajnos az Amerikában elérhetővé tett 2,5 literes, 250 lóerős turbós benzinest Európában nem kapjuk meg, de azért a japánok a meglévő erőforrásokat sem hagyták érintetlenül. A Mazda több helyen is hozzányúlt a meglévő motorokhoz, így például a kétliteres szívó benzines alacsony fordulaton 6,4 %-kal nagyobb nyomatékkal és jobb gázreakciókkal szolgál majd, míg a 2,5 literes szívó egység ezentúl 40 és 80 km/h között fix sebességnél akár két henger lekapcsolására is képes lesz. A pontos teljesítményekről egyelőre nem esett szó, de jó eséllyel maradt a 165 és 192 tagú ménes, míg a fogyasztási értékek az új WLTP norma szerint 6,1 és 6,8 liter között alakulnak.

Minőségi anyagok, modern extrák - galériaAz egyetlen dízel egység sem maradt érintetlen: a gyáriak egyik fő célja az volt, hogy még tisztábbá és még potensebbé tegyék az erőforrást, így a sok egyéb mellett például bekerült egy új SCR katalizátor és egy friss, kétlépcsős, változó geometriájú turbó is. Utóbbinak köszönhetően a teljesítmény 175-ről 184 lóerőre nőtt, míg a csúcsnyomaték 420-ról 445 Nm-re fokozódott. A fogyasztást 4,4 és 5,4 liter közé ígérik a gyáriak. A Mazda6 egyébként aktív hűtőrácsot is kapott, ami bezáródik, ha éppen nincs szükség hűtésre, ezzel csökkentve a légellenállást és ezzel együtt a fogyasztást.

A Mazda a menettulajdonságokra is gondolt, ugyanis újrahangolták a középkategóriás eddig is kiváló futóművét, amely most komfort és dinamizmus terén is még többet ígér – köszönhetően például a jobb hangszigetelésnek. A Genfi Autószalonon tehát az európai premiert is megülhettük, így hamarosan a kereskedésekben is találkozhatunk majd az újdonsággal.