Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mint tudjuk, vezetési élmény szempontjából nem minden az erő – legalább annyira fontos tényező a súly is, a futómű, vagy éppen a kormányzás. Éppen ezért adott esetben egy városi miniből is ki lehet hozni izgalmas dolgokat, amire az előző generációs Twingo RS kiváló példa. Az új változatból egyelőre még nem készült el az RS verzió – és lehet, hogy nem is fog –, de a franciák GT néven most bemutattak egy izmosabb kivitelt, melyet a legendás Goodwood Festival of Speeden láthatunk majd először élőben.

Hátulról könnyebb felismerni - galériaAz autózás szerelmesei már a 2014-es bemutatkozás óta várják a Twingo legsportosabb verzióját, ami az új generáció hátsókerékhajtásának köszönhetően még az előző változatnál is nagyobb élményekkel szolgálhat. A franciák azonban egészen mostanáig várattak minket, hogy lerántsák a leplet a legmorcosabb apróságról, ami nem az RS utónevet, hanem az eggyel szelídebb változatoknak járó GT betűpárost kapta meg.

Mindez nem meglepő, hiszen az előző generáció 1,6-os, 133 lóerős erőforrásával ellentétben az új, ötajtós Twingo a 0,9 literes turbós felpaprikázott, 20 lóval erősebb változatát kapta meg, akárcsak a Brabus Smartok – az 1,6-os a farmotoros felépítés miatt be sem fért volna az autóba. A végeredmény így 110 lóerő és 170 Nm-es csúcsnyomaték lett, ami egy rövidebbre áttételezett, ötfokozatú manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A francia mérnökök az eddig túlbiztosító menetstabilizálót is áthangolták, illetve a kormányzást és a futóművet sem hagyták érintetlenül, így igazán sportosnak ígérik a GT-t.

Lehetett volna agresszívebb - galériaPontos adatok ugyan nincsenek, de az ugyanezzel az erőforrással szerelt testvérek értékeiből kiindulva szinte biztosak lehetünk benne, hogy a Twingo GT 10 másodperc alatti 0-100-as sprintre lesz képes, ennél viszont sokkal fontosabb lehet a kanyarokban nyújtott teljesítmény. Formai szempontból túl sok minden nem változott, de a jó érzékkel elhelyezett extra légbeömlőknek, és a kétoldali kipufogó-kivezetésnek köszönhetően azért rögtön felismerhetjük a GT-t, ami természetesen egyedi, 17 colos keréktárcsákkal, és izgalmas, narancssárga fényezéssel mutatkozott be.

Az utastérben szintén találkozhatunk majd sportosabb részletekkel, mint az alumínium pedálok, az egyedi ajtóbetétek, az új váltógomb vagy éppen a friss sportkormány – noha ezekről egyelőre nem láthatunk képeket. A Twingo GT négy színben lesz elérhető (narancs, fekete, szürke és fehér), és minden esetben narancssárga belső díszítőelemeket kapunk majd.

A június 23-26. között megrendezésre kerülő rendezvényen bemutatkozó újdonság nem sokkal később már a szalonokban is megjelenhet, mi pedig kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes. Azt pedig csak remélni merjük, hogy a GT után később egy még vadabb, RS verzió is érkezik majd, habár a Mégane-ból kiindulva előbbi is hozza majd az elvárt szintet.