Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autóipart Európában továbbra is komoly válság sújtja, s az eladások a gyártási példányszámokkal együtt érnek el mélypontokat a gyártók megannyi próbálkozásai ellenére is. A PSA konszern a probléma gyökerét saját magában látja. Szerintük a jobban megkülönböztetett külsővel és beltartalommal készülő Citroën és a Peugeot modellek segíthetnének a rossz helyzeten, így a két márka a jövőben még különbözőbb utakon jár majd.

A típusok újrapozícionálása és a stílusbeli eltérések növelése már napirenden is van a francia konszernnél. A legfontosabb lépés jelen pillanatban számukra a Peugeot imázsának fejlesztése, hogy az emberek igényes autóként gondoljanak rá, miközben a két márka közül az olcsóbb alternatívát a továbbiakban a Citroën hagyományos modelljei fogják képviselni. Az abszolút csúcsot pedig a utóbbi DS vonala jelenti majd. A differenciálás érthető stratégiai döntés, ráadásul a Citroën kifejezetten prémiumnak szánt, DS modellcsaládja már szert tett az ismertségre, s a szimpatikus széria a most meghozott döntés értelmében még magasabbra nő majd. Az ígéretek szerint a Peugeot egy picivel a DS prémium szintje alá kerül majd a rangsorban.

A Citroën a későbbiekben a C-modellcsaláddal kínálja majd a legjobb ár/érték arányt képviselő autókat, az ő előfutárukat a C-Elysée személyében már ismerhetjük. A márka leginkább az egyszerűséggel, a bonyolult megoldások mellőzésével próbálja elérni a vonzó árakat, így a minőség terén nem kell majd jelentő visszalépésre számítani. A legfrissebb motorokat pedig az eddig leírtaknak megfelelően első körben a Peugeot modelljeibe építik be, illetve a legerősebb erőforrások szintén az oroszlánosok kínálatában szerepelnek majd.