Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mint arról az új S-osztály bemutatója kapcsán beszámoltunk, a frissen debütált típus egy egész sorozat előfutára, hiszen a méretes limuzint kabrió és kupé átiratok is követik. Ezzel persze felmerül a kérdés, hogy a CL kasztja megszűnik-e, ugyanakkor a jelek szerint a Mercedes tartja magát a hagyományokhoz, s megőrzi a hedonista háromajtós logóját a kínálatban. Legalábbis erre utal annak a tesztautónak a kémfotója, melynek kulcstartóján CL127 felirat díszeleg.

CL, vagy S Coupé, a lényeg ugyanaz: a világ egyik legelegánsabb autója lesz az újdonság

Egyértelmű a moduláris testvérség - galériaNoha a gyártó kulcsai között nehéz mellényúlni, az is előre borítékolható, hogy az újdonság továbbra is a világ egyik legkifinomultabb, s leginkább dekadens autója marad, hiszen a már-már túlzott dimenziókkal megáldott modellben a tulajdonosok vélhetően ritkábban kívánják majd kihasználni a második sor egyébként fejedelmi üléseit.

Az enteriőr ugyan még számos ponton változhat, mégis szemet szúr a szedántól különböző sportos kormánykerék, s a légbeömlők között nem tűnik fel az analóg óra sem, igaz, a hatalmas képernyővel felvértezett műszerfal ettől eltekintve az S-osztályéval azonosnak fest. A CL teljes pompájában a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz első ízben látható, ám a hajtásláncok és az innovatív asszisztens rendszerek kínálata már ismert.

Elődjénél is kecsesebb, laposabb, nyúlánkabb

A szokásokhoz híven természetesen továbbra is a nagyobb teljesítményű motorok költöznek majd a lemezek alá, minden esetben két turbófeltöltő által lélegeztetve. A belépőt a 333 lóerős és 480 Nm-es nyomatékkal büszkélkedő V6-os CL400 jelentheti majd, középen a 455 lovas V8-as CL500 foglal helyet, míg a csúcson a CL600 V12-es motorja trónolhat, s vélhetően nem kell majd lemondanunk a kérlelhetetlen és mindent elsöprő CL63/CL65 AMG verziókról sem, ugyanakkor dízel erőforrással szerelt kivitelekre a kupéban vélhetően nem számíthatunk – mint ahogy 40 millió forint alatti árcédulára sem.