Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A nem prémiummárkák esetében ritka, hogy teljes értékű, s a prémium középkategória szintjét méretben, tudásban és kidolgozásban egyaránt elérő kabriót dobjanak piacra. Az Opel mégis meglépte a Cascadát, s ezzel egy eddig tátongó rést tömött be, fityiszt mutatva a szűkös kupé-kabrióknak, ráadásul mindehhez 7 millió forinttól hozzájuthatunk, tehát értékarányos áron, ahogy azt megjósoltuk.

A legolcsóbb verziót az induló 'Cabriolet' felszereltség és a 120 lóerős 1,4 literes turbómotor párosa adja hatfokozatú kézi váltóval, épp 7 millió alatt és 6,6 literes étvággyal. Plusz 20 lóerőért és 2 decivel alacsonyabb fogyasztásért további 300.000 forintot kell letenni az asztalra, újabb 0,3 millióért pedig még 30, összesen 170 lóerőt kapunk, szintén 6,4 literes átlaggal, ráadásul a modern 1,6 literes erőforrás igazi hungarikum.

Az árlista legérdekesebb tagja kétségkívül a csúcsbenzines verzió, amelynek orrába szintén a szentgotthárdi 1,6 literes turbómotor került, 200 lóerővel – ezért 7,89 millió forintot kér az Opel. Kistestvéreinél különben torkosabb is a kínálatba csak kicsit később bekerülő izmos négyhengeres, vegyesben  kézi váltóval 7,3 litert nyel le. A benzinesek közül egyedül a 170 lóerőset társíthatjuk automataváltóval, amiért 400.000 forint esedékes.

Dízelfronton csakis a kétliteres négyhengeres blokk lesz elérhető, 165 lóerővel és hatos kézi váltóval illetve szintén hatgangos automatával. A bi-turbó verzió 190 lóerővel kecsegtet. A legolcsóbb öngyulladós 8,09 millióba kerül, míg a Bi-Tubro felára félmillió forint, az automatáé 350.000. A kézi váltóval szerelt dízelek a gyártó ígérete szerint 5,2 literes fogyasztásra lesznek képesek.

A magasabb, Cosmo felszereltséget félmilliós áron mérik a rüsselsheimiek, noha egyelőre nem tudjuk pontosan, milyen különbségek vannak a két szint között, az Opel politikáját ismerve bizonyosan értékarányosan kapjuk meg a jobban felszerelt modellt. A Cascada már rendelhető a hazai márkakereskedésekben, a tesztautó pedig az importőr ígérete szerint májusban érkezik meg - reméljük, addigra kitavaszodik...