Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be az Opel legújabb üdvöskéje, a Mokka. A Meriva alapjaira épített mini-SUV produkciójától sokat várnak a németek, ami nem is csoda, hiszen jóformán lakatlan területre merészkedik a Mokka - jelenleg egyedül a MINI Countryman vagy maximum a Nissan Juke zavarhatja a rüsselsheimi modell eladásait.

A Mokka a hagyományos, nagy SUV erősségeit viszi át korszerűen kompakt formátumba“ - mondja az Opel igazgatója, Karl-Friedrich Stracke. „Gazdagítja járműkínálatunkat és folytatja azt az erős lendületet, amelyet legutóbbi termékoffenzívánkkal vettünk. Ezenkívül a Mokka azt a SUV B-szegmenst gazdagítja, amely tovább növekszik a következő években.“

Persze a platform adottságait ismervén nagy meglepetésekre nem kell számítani. A motorháztető alatt a start-stop rendszerrel kiegészült 115 lovas szívó 1,6-os benzines, illetve a 140 lóerős 1,4-es turbómotor teljesít szolgálatot, míg dízelfronton a Corsában már tesztre fogott 130 lóerős 1.7 CDTI jelent választási lehetőséget. Utóbbi két erőforrást hatfokozatú kézi, opcionálisan ugyanennyi sebességgel rendelkező automata váltószerkezettel kérhetjük majd, míg a gyengécske és nem túl nyomatékos alap benzineshez (amit elöljáróban sem ajánlunk igazán) ötfokozatú manuális egység érkezik.

SUV lévén a fronthajtás mellett összkerékhajtással is szerelik majd a Mokkát. A szokásos elektronikai segédek mellett az emelkedőn való elindulást segítő rendszer, illetve lejtmenetvezérlés szintén szerepel az arzenálban.

Az Opel a Mokkában is fontosnak tartotta az ergonómiát, így az orvosok által is minősített ülések opcionális tételként szerepelnek az extralistán, valamint a vezetőt támogató rendszerek, illetve az Opel-Eye sem hiányzik a kínálatból. A praktikumot sem hagyhatjuk ki a felsorolásból, a már ismerős Flex-Fix kerékpártartót a szabadidőautó is örökli – aki gyakran jár kerékpározni autóval, ne hagyja ki!

A csomagtér akár 1372 literesre is bővíthető, az utastér praktikumát pedig a 19 tárolórekesz szavatolja. A terepjáró képességet a négykerékhajtás mellett a (különben nem túl magas) 15,4 centiméteres hasmagasság is növeli, ráadásul a körben elhelyezett műanyag burkolatok is a robosztusság, a masszivitás érzetét keltik, miközben védik a fényezést a könnyebb terepezés alkalmával.

A vélhetően a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó Opel Mokka már 2012 utolsó negyedévében a szalonokba gördülhet: mihelyst megtudjuk az árakat, rögtön jelentkezünk a legfrissebb információkkal.