A Mercedes-Benz C-osztály nemrég frissített változatát nemrég mutatták be a csillagosok, és szinte vártuk már, hogy még a Genfi Autószalonon esedékes élő premier előbb leleplezzék az első ráncfelvarrott AMG változatot is. A gyáriak pedig nem akartak csalódást okozni, így a svájci seregszemle holnapi megnyitója előtt meg is tartották az online leleplezést: nézzük hát, hogy mire képes a frissített Mercedes-AMG C 43 4MATIC.
Újak a fényszórók - galériaA külcsínről talán felesleges is túl sokat beszélni, hiszen a gyengébbik AMG verzió is ugyanazokat a módosításokat kapta meg, mint az átlagos testvérek, így például új grafikával ellátott, még modernebb LED-es fényszórók árulkodnak a frissítésről. A lökhárítók esetében AMG változathoz hűen nagyobb légbeömlőket találhatunk, míg a hátul a korábbi szögletes kipufogókat klasszikus kerek kidörgők váltották. Persze új, 18 és19 colos keréktárcsák is megjelentek a kínálatban. Ennyiben nagyjából ki is merülnek a külső változások, de ezeknél egyébként is sokkal fontosabb, hogy mi történt a lemezek alatt.
A motortérben továbbra is a háromliteres, V6-os, duplaturbós benzinest találjuk, ám a korábbi 367 helyett immár 390 lóerőt kínál, míg a nyomaték maradt 520 Nm. Ezt az erőt az a gyáriak AMG SPEEDSHIFT TCT 9G névre keresztelt kilencfokozatú automata váltója továbbítja a sportosra hangolt összkerékhajtási rendszer felé. Természetesen a menetteljesítmények is javultak mindennek köszönhetően, méghozzá 2 tizedmásodperccel: a négyajtós így immár 4,7, a kombi pedig 4,8 szekundum alatt tudja le a 0-100-as sprintet, míg a végsebesség továbbra is elektronikusan van korlátozva 250-nél. A vegyes fogyasztás az új WLTP norma szerint 9,1 és 9,4 liter a négyajtós és a puttonyos esetében.
Még modernebb, még sportosabb - galériaAz utastérben ugyancsak az „átlagos” változatok frissített funkcióival és elemeivel találkozhatunk, így például a nagyobb multimédiás rendszer, a teljesen digitális műszerfal és egyéb finomságok is feltűnhetnek. Persze van néhány kifejezetten AMG specifikus változás is, mint az új sportkormány, a piros kontrasztvarrás vagy éppen a karbon betétek. A multimédiás rendszer egy AMG menüponttal is gazdagodott, amiben olyan információkat találhatunk meg, mint a motor és váltóolaj hőmérséklete vagy a turbónyomás, de innen a részletes beállítások is elérhetőek, illetve G-erő mérő és stopper is van.
Az AMG DYNAMIC SELECT kapcsoló is bővült egy újabb állással: a korábbi négy (Comfort, Sport, Sport+ és Individual) mellett megjelent a „Slippery” mód is, amit egy hópehely jelez, és nevéhez hűen az igazán csúszós útfelületek legyőzésére lett hangolva. Az állítható, AMG RIDE CONTROL futómű is alapáron jár a C 43-hoz. A kormányzás a sebesség és a beállítások függvényében változhat, hiszen változó áttételezésű elektromechanikus egység került az autóba.
Az ENERGIZING funkciót is megkapta a frissített C 43, hiszen hiába sportos, az utasok így is megérdemlik a kényeztetést. Az újdonság az átlagos testvérekkel együtt mutatkozik majd be a Genfi Autószalonon, amelynek megnyitója egyébként holnap esedékes.



