Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem is olyan régen már kiszivárgott néhány fotó a frissített BMW M2-ről, és ahogyan az várható volt, most az egész sorozat ráncfelvarrását bemutatták a bajorok – sőt, az 1-es sem maradt érintetlen. A BMW ezzel az Active és Gran Tourer kivételével teljes kompakt palettáját felfrissítette, de valószínűleg az egyterű modellek is hamarosan megkaphatják a ráncfelvarrást.

A fényszórók árulkodnak - galériaAmint az a prémium szegmensben általában lenni szokott, ezúttal is csak finom tollvonásokkal nyúltak hozzá a mérnökök az autókhoz. A 2-es Coupé és Cabrio esetében új, szögletesebb grafikával rendelkező első fényszórókat és enyhén átrajzolt lökhárítókat köszönthetünk elöl, valamint a BMW-vesék keretét is átszabták a szakemberek – noha ember legyen a talpán, akinek ez elsőre feltűnik. Hátul csupán a lámpatestek grafikája változott, de ezek mellett három új fényezést (két kék és egy narancssárga) illetve négy új keréktárcsát is kaptunk.

Az 1-es sorozat esetében még ennél is kevesebb újítással találkozhatunk, hiszen a külsőt tekintve gyakorlatilag csak három új különkiadás és az ezekkel járó extrák jelentik a változást. A Sport Line Shadow, az M Sport Shadow és az M140i Edition Shadow verzióknál sötétített első és hátsó fényszórókat illetve feketére fényezett hűtőrácsokat és kipufogókat kapnak a vásárlók. Emellett az 1-esnél is megjelent két új szín és öt új keréktárcsa.

Az 1-es kívülről alig változott - galériaAz utastérben azonban már ugyanazokat a változtatásokat köszönthetjük az 1-es és a 2-es esetében is, így teljesen új műszerfalat, a legfrissebb iDrive rendszert, zongoralakk középkonzolt, finoman átszabott légbeömlőket, szériában járó USB és Bluetooth csatlakozást, krómdíszítéssel ellátott ablakemelő-gombokat illetve több variációs lehetőséget biztosítanak a gyáriak. Extraként megjelent a vezeték nélküli mobiltöltés és vezeték nélküli internetelérés is, amely akár 10 mobileszközt is ki tud szolgálni egyszerre.

Az M2 és az M240i modellek esetében kívül csak a fényszórók változtatásaira szorítkozik a frissítés, de belül természetesen ezek a változatok is megkapták az újításokat. Erőforrásokat tekintve nem történt változás, így továbbra is három- négy- és hathengeres egységek érhetőek el az 1-es esetében 95 és 340, míg a 2-esnél 136 és 340 lóerő közötti teljesítménnyel – illetve ott van még természetesen az M2, amely 370 tagú ménessel áll a vásárlók rendelkezésére. Az xDrive összkerékhajtás is maradt a kínálatban.

Az utóbbi időben ugyan nagyobb modelljeivel volt elfoglalva a BMW, ezúttal kompakt palettájának jó részét is frissítette a bajor gyártó, amely így továbbra is kifejezetten versenyképes a kategóriában. Az 1-es sorozat szerelmeseinek pedig érdemes élni ezzel az utolsó frissítés adta lehetőséggel, hiszen a következő generáció már elsőkerékhajtással kerül piacra, ami a BMW rajongói számára fájdalmas változás lesz majd.