A Mercedes nemrégiben bejelentette, hogy egy sor 43-as típusjelű AMG modell bevezetésére készül, a németek pedig valóban betartották szavukat: egymás után mutatkoznak be a ’43-as’ Mercedes-AMG modellek, gondoljunk csak az SLC-re, a C-osztály Coupé/Cabriolet párosra, vagy a múlt héten leleplezett E 43-ra. És ma is bővült a paletta, ugyanis a németek bejelentették a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC sportos, közepes méretű SUV modellt, amelyről a jövő héten, a New York-i Autószalonon fog lehullni a lepel.
Egy újabb Mercedes-AMG 43 modell mutatkozott beA recept a megszokott: az autó lelkét a 43-as hajtáslánc képezi, ami egy 3-literes, biturbós V6-os benzinmotorból, egy 9-sebességes bolygóműves sport automataváltóból és a sportosra hangolt, hátsókerékorientált 4MATIC összkerékhajtásból áll (a nyomatékelosztás 31-69 százalék az első-hátsó tengely között). Az erőforrás a testvérmodellekhez hasonlóan 5500-6000/perc között 367 lóerőt és 2500-4500/perc között 520 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére (a kivételt a múlt héten leleplezett E 43 jelenti, hiszen esetében a ’megszokott’ 520 Nm mellett nem 367, hanem 401 lóerőt teljesít a biturbós motor), ami a hatékony hajtásláncnak is köszönhetően sportautós menetteljesítményeket garantál.
A Mercedes nemrégiben bejelentette, hogy egy sor 43-as típusjelű AMG modell bevezetésére készül, a németek pedig valóban betartották szavukat: egymás után mutatkoznak be a ’43-as’ Mercedes-AMG modellek, gondoljunk csak az SLC-re, a C-osztály Coupé/Cabriolet párosra, vagy a múlt héten leleplezett E 43-ra. És ma is bővült a paletta, ugyanis a németek bejelentették a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC sportos, közepes méretű SUV modellt, amelyről a jövő héten, a New York-i Autószalonon fog lehullni a lepel.
Egy újabb Mercedes-AMG 43 modell mutatkozott beA recept a megszokott: az autó lelkét a 43-as hajtáslánc képezi, ami egy 3-literes, biturbós V6-os benzinmotorból, egy 9-sebességes bolygóműves sport automataváltóból és a sportosra hangolt, hátsókerékorientált 4MATIC összkerékhajtásból áll (a nyomatékelosztás 31-69 százalék az első-hátsó tengely között). Az erőforrás a testvérmodellekhez hasonlóan 5500-6000/perc között 367 lóerőt és 2500-4500/perc között 520 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére (a kivételt a múlt héten leleplezett E 43 jelenti, hiszen esetében a ’megszokott’ 520 Nm mellett nem 367, hanem 401 lóerőt teljesít a biturbós motor), ami a hatékony hajtásláncnak is köszönhetően sportautós menetteljesítményeket garantál.
Bevált recept, izgalmas eredmény: igazi mindentudó autó a Mercedes-AMG GLC 43 AMG
AMG-ként is kiváló családi autó a GLC - galériaA kategóriában relatíve könnyűnek számító, sofőr nélkül és teli tankkal 1780 kilós GLC mindössze 4,9 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, ami példamutató eredmény, akárcsak a 250 km/h-s korlátozott végsebesség – ne feledjük, nem egy ’normális’ autóról, hanem egy relatíve magas építésű SUV modellről beszélünk! Ugyanez a hajtáslánc különben nemrégiben már lenyűgözött minket a GLE Coupé 450 AMG nagytestvérben – vélhetően utóbbi modell is rövidesen Mercedes-AMG GLE Coupé 43 4MATIC néven folytatja pályafutását az átalakított nomenklatúra értelmében –, azonban a GLC lemezei alatt garantáltan jóval többet ad, hiszen a GLC közel 400 (!) kilóval könnyebb az azonosan motorizált GLE Coupénál, ennyi mínusz pedig mind a menetteljesítményekre, mind pedig a fogyasztásra jótékony hatással van.
Erős és jó a hangja, de nem lesz takarékos...Az is biztos, hogy az ördögi hangszín, valamint a gázelvételek és váltások során keményen visszadurrogó sportkipufogó a GLC esetében is adott lesz, főleg az ötállású üzemmódválasztó Sport, és még inkább Sport+ helyzetében. Viszont a vérpezsdítő hangot kiélvezve bizton állíthatjuk, hogy jócskán el fog szállni a fogyasztás, hiszen a 367 lóerős ikerturbós V6-os szereti a benzint – akkor is, ha a gyárilag megadott 8,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás igencsak kedvezőnek hangzik. A valóságban készüljünk inkább bő másfélszer ekkora étvágyra, de a hangélmény és a nagyon komoly menetteljesítmények bőven kárpótolnak a magasabb fogyasztásért. Aki pedig 9-10 liter alatt szeretne közlekedni, véleményünk szerint válassza inkább a nyomatékos és takarékos, négyhengeres dízellel szerelt 204 lovas GLK 250d-t, amit nemrégiben teszteltünk.
Hiába az 1,8 tonnás tömeg, a 367 lóerő szinte repíti a GLC-t
Egy kis terepezéstől sem ijed meg - galériaPersze az AMG ’light’ változathoz nem csak komoly hajtáslánc, de méltó körítés is jár. Széria például az alaposan átdolgozott, teljesen új első tengellyel szerelt légrugós, adaptív AMG RIDE CONTROL futómű 3-állású szabályozhatósággal, a direktebb kormánymű, a 3-állású ESP, az óriási, elöl 360, hátul pedig 320 mm átmérőjű féktárcsákkal operáló AMG fékrendszer, valamint a 19 colos kerékszett - opcionálisan 20 colos kerekeket is kérhetünk. Kívül-belül nem hiányozhatnak az AMG-s kiegészítők, s kibővített AMG csomag is jár, számos sportos részlettel. És szerencsére nem változik a 4,7 méter hosszú SUV tágas, komfortos utastere, valamint 550 literes csomagtartója, így a GLC egy kiemelkedő, ideális méretű mindenes. Az árak még nem ismertek, de mi 18-19 millió forint közötti belépőre számítunk, az első autók pedig az év második felében érkeznek majd meg leendő gazdáikhoz.

