A Nissan Juke már régi jó barátunk, hiszen a turbós változat után járt nálunk szívómotorral társítva, e cikk betűi pedig a dízelmotorral szerelt modell hátsó sorában kerülnek monitorra. A legizgalmasabb szuper-Juke vélhetően mégis kimarad a repertoárunkból.
Kezdetben a sportautók ligájába váratlanul berobbanó GT-R erőforrásának a kis hobbiterepjáróba való gyömöszölése csak holmi gyermeteg, elmebeteg ötletnek tűnhetett, s talán senki sem tartotta többnek egy ügyes marketingfogásnál. Nos, aki így vélekedett, tévedett, a Juke-R ugyanis nem tréfál, s nemrégiben a hivatalos bemutatójára is sor került. A Nissan technikai partnerének beszámolója szerint sajnos a brutális megjelenésű verseny SUV-ből mindössze két darab készül: egy bal- és egy jobbkormányos változat.
El leszünk kényeztetve: két darab is készül belőle
Nissan Juke-R a galériában.A Juke-R már a külső szemlélődő előtt sem rejti véka alá képességeit, így a karosszéria amúgy is marcona jellegét csak tovább fokozzák a hangsúlyos, éles vonalakkal tarkított toldatok, a méretes, kipufogóvégeket is kiemelő diffúzor, vagy éppen a két külön részből álló hátsó légterelő. A harci öltözetet a 20 colos kovácsolt felnik, illetve a lopakodók matt-fekete fényezése tette teljessé.
Ahhoz, hogy a flúgos futamhoz átszellemüljünk, az utastér is hozzájárul, hiszen itt a bukókeret és a sportülések mellett a középkonzol, illetve a műszeregységek is teljesen átalakultak, vagy éppen a GT-R egységeivel egészültek ki.
Az utastérben helyenként a GT-R köszön vissza.
A leginkább lenyűgöző részlet persze a motorháztető alatt kapott helyet, hiszen a 3,8 literes V6-os monstrum 480 lóerős teljesítményt enged szabadjára a négy kerék abroncsainak legnagyobb gyötrelmére. A menetdinamikai jellemzőket illetően továbbra is titkolóznak az illetékesek, noha a tesztelési folyamat már november elején kezdetét vette, s hamarosan városi környezetben is megméreti magát a Juke-R.
Bár az autó képességeit illetően sötétben tapogatózunk, azért egy kérésünk már látatlanban is lenne a döntéshozók felé: piacra vele!

