Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Még két hónapja sincs, hogy a Mercedes-Benz hivatalosan leleplezte az új E-osztályt, s első ízben nekünk is csak március elején lesz alkalmunk találkozni a típussal a Genfi Autószalonon - ennek ellenére az importőr máris beárazta a csillagosok büszkeségét.

Bizony, hazánkban már rendelhető a típus szedán és kombi változata, a gyönyörű kupé/kabrió párosra pedig szintén nem kell sokat várnunk. Az E-osztály motorkínálatát 5 dízelmotor és 6 benzines egység alkotja, s árban meglehetősen nagy a szórás: a feláras tételek nélkül bruttó áron, regisztrációs adóval 11,63-tól 34,62 millió forintig terjed a kínálat. Az indulóváltozat a négyajtós E 200 CDI a 136 lóerős dízelmotorral (a belépő benzines, vagyis az új 184 lovas E200 11,93 millió forintot kóstál), míg a csúcsot az összkerekes, 585 lóerős E 63 AMG kombi (vagyis T-modell) képviseli. Az összkerékhajtás az izmosabb motorokhoz kivétel nélkül kapható, s a hétfokozatú start/stopos automataváltó szériában jár a kínálat feléhez.

Alább a részletes árlistát találják: a harmadik oszlopban a teljesítmény (kW/Le), a negyedikben a regisztrációs adó mértéke, az ötödikben az összes adót tartalmazó listaár, aztán a gyári átlagfogyasztás, végül pedig a széndioxid-kibocsátás olvasható. A felső táblázat a szedán, míg az alsó a puttonyos kivitelekre vonatkozik. Lentebb pedig korábbi cikkünket felidézve mindent megtudhatnak az újdonságról.

Minden fontos információ a frissített Mercedes E-osztályról:

Teljesen új front, ifjabb vonalak - galériaKívülről nézve mind a szedán, mind a kombi alapos frissülésnek volt alanya, habár a módosítások javarészt az autó frontján érhetőek tetten, amelyeknek hála markánsan elkülöníthető az újdonság az elődmodelltől. Az új orron elsőként az immáron egy házba bújtatott fényszórók szúrhatnak szemet, de gyakorlatilag egyetlen vonal sem maradt érintetlenül a fiatalítókúra során, amelynek egyébként nem titkolt szándéka, hogy az új E-osztály jobban passzoljon a márka legfrissebb arculatához és a fiatalabb vásárlórétegnek kedvére legyen. A fényszóróba integrált LED-es nappali menetfények formája egészen új karaktert ad az autónak, miközben az elegancia nem sokban csorbult.

Hátrafelé haladva már enyhébb módosításokba botlunk, így az új oldalsó karaktervonalakba vagy a friss könnyűfém felnikbe, végül pedig az átrajzolt lámpákkal és lökhárítóval büszkélkedő hátsó traktuson is kisimultak a ráncok.

Az utastérben a Mercedes-Benz CLS-ben megismert, három körbe foglalt műszeregység, középkonzoli óra, valamint új betétek és anyagok jelzik a modellfrissítést. A motorháztető alatt a korábban beharangozott 1,6 literes, 156 lóerős turbómotor egyelőre biztosan nem lesz látható, így a benzinesek között az újonnan megjelenő kétliteres négyhengeres turbómotor nyújtotta 184 lóerő és az őt fedő E200 CGI elnevezés jelenti belépőszintet, amely a korábbi 1,8 literes feltöltős egységet váltja. Egy lépcsővel magasabban ugyanezen hajtáslánc 211 lovas verziója fut E 250-ként (+7 LE az elődhöz képest). Vegyes körülmények között papíron mindkét motor 5,8 litert eszik 100 km-enként.

A 6,8 literes átlagfogyasztású, igazán finom és selymes 3,5 literes V6-os szívó benzinmotor megmaradt a kínálatban 252 lóerővel (340 Nm) az E300/E300 4MATIC típusjelzés alatt, ám ugyanezen erőforrás 306 lóerős verziója (E350) kikerült a palettáról. Helyére az E400-ban egy új, feltöltött háromliteres V6-os lép 333 lóerővel (480 Nm) és 7,5 literes átlagfogyasztással - utóbbi szintén kérhető összkerékhajtással. Az E500 4,7 literes, 408 lóerős biturbós V8-asa megmarad, az AMG változat pedig továbbra is a jól ismert kétturbós 5,5 literes V8-ast fogja használni.

Dízelfronton nagy változás nem történt: a jól ismert 2,1 literes négyhengeres turbós erőforrás által biztosított 136 valamint 170 lóerő áll rendelkezésre (E200/E220 CDI), míg az egység csúcsát a 204 lovas verzió (E250 CDI) jelenti. A legalacsonyabb teljesítményű változatban egy, míg a másik kettőben két turbófeltöltő munkálkodik.

Hátulról is fiatalabb, a klasszikus formák maradtakA dízelkínálat csúcsán - legalábbis átmenetileg - az 5,5 literesre mérséklet fogyasztású háromliteres V6-os E350 CDI áll 252 lóerővel és változatlanul 620 Nm-es csúcsnyomatékkal (az E300 CDI maradt 231 lóerős), amely érdekes módon 13 lóerővel gyengébb az elődmodellnél, de később elképzelhető, hogy csatlakozik egy combosabb öngyulladós is a kínálathoz. Takarékosságával a 220 CDI hívja fel magára a figyelmet, amely a gyártó szerint akár 4,7 liter gázolajjal is megelégszik 100 km-en, mindezt a csillagosok saját fejlesztésű hétsebességes automataváltójával elérve. A dízel-hibrid E300 BlueTEC Hybrid marad a kínálatban - gyári átlagfogyasztása mindössze 4,1 liter/100 km.

A kibővített felszereltségű, és immár a manapság elképzelhető aktív/passzív biztonsági opciók teljes arzenálját felvonultató  2014-es modellévű E-osztály Detroiti Autószalonon fog bemutatkozni, mi pedig első ízben jövő márciusban, Genfben találkozhatunk az átdolgozott típusban. A hazai piacra minden bizonnyal jövő tavasszal érkezik az újdonság, az árakat tekintve pedig bizonyára nem történik lényeges változás, vagyis listaáron 11,5 millió körüli összegért ülhetünk E-osztályba, amely már egy átlagosan józan felszereltséggel is felkúszhat 16 millió tájékára, míg a határ a csillagos ég, ami jelen esetben az AMG verzió alsó hangon 30 millió forintos ára.