A Land Rover az utóbbi időben a lehető legjobbat hozza ki termékeiből, elég a kelendő Range Rover Evoque-re gondolni, de a több száz kilótól megszabaduló Range Rover és a Sport is nagy népszerűségnek örvend. Pikes Peak leggyorsabb széria SUV-ja ezúttal ismét nagyot alkotott, s a sivatag királyává lépett elő.
Ismét bizonyított a Range Rover Sport - galériaA világ kopárabbik felén a hobbiterepjárók elitjébe sorolandó Range Rover Sport a legjobb időt érte el, ezzel a homoktenger leggyorsabb széria modelljének járó címet hódította el. A Szaud Arábiához tartozó Wadi Adda Wasir és az Egyesült Arab Emirátusok közötti útszakasz a világ legnagyobb homoksivatagja, s a Szahara után a második legnagyobb sivatag.
A Land Rover büszkesége 10 óra és 22 perc alatt szelte át a kietlen vidéket, így összességében 81,87 km/h-s átlagsebességet ért el a mintegy 849 kilométernyi sivatagi kalandon. Noha a 90 alatti átlagtempó alacsonynak tűnhet, a körülményeket tekintve már árnyaltabb a kép, s a homoktengerben ilyen tempóval végigszáguldani mindenképp becsületre méltó teljesítmény.
A rekorder modell egyébként egy kompresszorral fűszerezett ötliteres, 510 lóerős V8-assal hajtott Range Rover Sport volt, ráadásul ugyanolyan elsőszerelésű abroncsokkal, mint amelyeket a vásárlók általában kapnak.
Az egyetlen módosítás a szériához képest egy alsó védőlemez volt, amely a sivatagi körülmények között mindenképp szükségszerű plusz. A volán mögött Moi Torrallardona, a 47 éves spanyol off-road versenyző gépészkedett. A sivatagi róka már 10 évet lehúzott a Dakarban is, tehát tapasztalt sofőr dirigálta a brit luxusterepjárót.
„A sivatagi vezetés egy különleges kombinációja a sebességnek, a technikai tudásnak és a furfangnak. Rettentően fontos, hogy a dűnéket pontosan közelítsük meg. Ismerni kell a helyes időpontot, amikor padlógázt lehet adni, s a helyes időpontot, ahol fékezni kell, s mindez tapasztalatot, s jó ítélőképességet kíván” – mondta Torrallardona.