Azok után, hogy a Genfi Autószalonon Európában is hivatalosan megünnepeltük az új C-osztályt, a Mercedes-Benz hazai kereskedéseiben máris elérhetővé, pontosabban rendelhetővé vált a kívánatos prémium középkategóriás modell. Lássuk hát, mennyi is az annyi.
A kezdetben három erőforrással szerelt csillagos limuzinért listaáron legkevesebb 9,088 millió forintot kell a Mercedesnél hagyni. Ezért az összegért a C 180 névre keresztelt, 1,6 literes turbómotorral szerelt példányt kapjuk, ami 156 lóerőt és 250 Nm-t produkál (0-100: 8,2 szekundum és mindössze 5 l/100km fogyasztás). Bár a németekről eddig is tudtuk, hogy nem osztogatják ingyen az extrákat, ezért az összegért az autóhoz a példának okáért csupán acélkerékszett jár, dísztárcsával. A világítás terén is be kell érnünk halogén izzókkal, de ledes nappali menetfényt azért kapunk.
Alapáron nem ezt kapjuk
A kétliteres benzines C 200-ért már 10,27 milliót kell letennünk az asztalra (igaz, itt már széria az alufelni), és ebben az esetben 184 lóerőért és 300 Nm nyomatékért fizetünk többet. Jelenleg az egyetlen dízelverzió a C 220 BlueTec, 10,39 millióért - ez a modell 170 lóerő és 400 Nm nyomaték leadására képes, és fogyasztása a gyáriak szerint 4 literben állapodik meg 100 kilométeren.
Természetesen nem kell megelégednünk az alapfelszereltséggel, hiszen akár csomagokban, akár egyesével rengeteg extra közül válogathatunk, amiknek azonban vastagon megkéri az árát a csillagos márka. Az összes vezetéstámogató és biztonsági asszisztens egybefoglaló vezetői segédrendszerek PLUS csomagért például 841 ezret kérnek, míg a többek között a kulcs nélküli rendszert tartalmazó KEYLESS-GO csomagért 360 ezret kell letennünk az asztalra. De van 296 ezerért memóriás elektromos ülés is, és az alapmodell esetében a legegyszerűbb 17 colos könnyűfém keréktárcsákhoz például 320 ezerért juthatunk. Ennél azonban jobban megéri, ha inkább az Avantgarde, az Exclusive, vagy az AMG csomagok közül választunk egyet, hiszen ezekhez a külső extrákon kívül már egyéb finomságok is járnak. Előbbiekért 420 ezret, míg utóbbiért a sportos kiegészítőkkel és a sportfutóművel együtt 920 ezret kell kicsengetnünk. Szövet-műbőr kárpitot már alapáron is kaphatunk, de a finomabb, eredeti anyagokért legkevesebb 476 ezret kell fizetnünk.
Jól mutat a csillag az orrán
Ha tehát szeretnénk egy új C-osztályt a rangjához méltó felszereltséggel, akkor bizony mélyen a pénztárcánkba kell nyúlnunk, hiszen alapáron nem mérik bőkezűen az extrákat a németek. Jobban körülnézve a prémium piacon különben találhatunk jutányos áron mért ellenfeleket is, mint például az automata Lexus IS250-t, mely már a 9 milliós alapáráért is 6 hengert és rengeteg pluszt ad. A Mercedes-Benz honlapján már mindenki összeállíthatja saját szája íze szerint az új prémium középkategóriást, mi pedig már alig várjuk, hogy megérkezzenek az első tesztautók szerkesztőségünk garázsába - halkan megsúgjuk, hogy erre május elején fog sor kerülni.