A forgótárcsás motorok nagyszériás gyártója a jelenlegi gazdasági körülményekre hivatkozva leállította a Wankel-motor fejlesztését, melynek következtében az RX-sorozat következő modellje is bizonytalan messzeségbe csúszik. A Mazda helyette a SKYACTIV technológiára összpontosít.
Maga Kiyoshi Fujiwara, a Mazda termék- és erőforrás-fejlesztési részlegének vezetője erősítette meg nyilatkozatában a rajongók számára szomorú tényt, miszerint a forgótárcsás erőforrások további fejlesztésével kapcsolatban óriási vita folyik a cégnél. A különleges erőforrás korábbi megújítási próbálkozásai – így a 16X – is kudarcba fulladtak, a jelenlegi gazdasági környezet pedig a program átmeneti leállítását követelte meg a gyártónál.
Így a teljes részleg a SKYACTIV technológiai csomag fejlesztésére koncentrál, amely a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó CX-5 után a márka többi autójában is elérhető lesz – mérsékelt költségek és apróbb lépések révén nagy üzemanyag-megtakarítást elérve. Ha ez a lépés sikert eredményez – Fujiwara úr szerint – ismét előveszik majd a fiók mélyén porosodó terveket és új idők szelét lehelik a Wankel-motorba. Ezzel kapcsolatban jó hír, hogy a Japánban első fecskeként bemutatkozott SKYACTIV Mazda2 nem várt eladásokat (közel kétszerest) hoz a hazai piacon.