Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Autó Pult történetének egyik legkülönlegesebb tesztje kétség kívül a hazánkba kissé idejekorán érkező Chevrolet Malibu elemzése volt. Az akkoriban még csak 2,4 literes szívómotorral elérhető típus ára ugyanis ismeretlen volt, az árakat csak saccolhattuk, így pedig a konklúzió is elmaradt. Ezúttal változik a helyzet.

8,6 a benzines csúcs - van feljebb és lejjebb isTalán nem nagyképűség kijelenteni: ezúttal is igazunk volt. A sok földi jóval felszerelt, 167 lóerős, hatfokozatú automatával felszerelt csúcsmodell listaárát 8,6 millió forintra saccoltuk – csak 50 ezer forinttal tévedtünk felfelé. Külön öröm lehet az Opel Insigniánál tágasabb, bizonyos tekintetben jobban felszerelhető modell iránt vágyakozóknak, hogy most a Chevrolet minden verzióra 200 ezer forint kedvezményt ad. Így a finom járású, ám városban szomjas tesztalanyunk 8,35 millióért kínálja magát, amely összeget csupán kulcsnélküli rendszerrel (60 e Ft), navigációval (300 e Ft), napfénytetővel (200 e Ft), valamint metálfényezéssel (140 e Ft) gyarapíthatjuk. Ezzel pedig a Malibu a költségek tekintetében a kategória középső-felső részében foglal helyet, a márkától szokatlan módon nem különösen kedvező ár/érték aránnyal, mint inkább korrekt árazással.

Két verzió, hasonló teljesítménnyel: anyagilag a dízel jobban megérheti.

7,6 millióért ülhetünk be az alapverzióba.Ám most következik az, ami mindenkit érdekel: a dízel verzió, amelyet hamarosan tesztre is fogunk. A kétliteres, 160 lóerőt és 350 Nm nyomatékot nyújtó dízelmotorral szerelt variáns kedvezményes indulóára 7,6 millió forint, amely viszont a benzines kivitelnél egyel szerényebb felszereltségi szintet és kézi váltót nyújt. Ezzel a hajtáslánccal az elsőkerékhajtású középkategóriás 5,1 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, miközben 9,75 szekundumos 0-100-as sprintje és 213 km/h-s végsebessége a benzines dinamikájának szintjére teszi.

A benzines esetében említett jobb felszereltségi szintért a Chevrolet 8,4 milliót kér, amelyet igény esetén hatfokozatú automataváltóval is megfejelhetünk (450 e Ft). A kényelem ára a 6,3 l/100 km-re emelkedő gyári étvágy, ám a dinamika közel változatlan marad (0-100: 9,7 s; 210 km/h). Így kerek fél millió forinttal leszünk a kulturáltabb benzines szintje felett, amely különbséget a valóságban, nyugodt körülmények között kettő literes fogyasztáskülönbséggel vagyunk hivatottak kiautózni. Ez körülbelül 60 ezer kilométer alatt sikerülhet is.

Hogy ilyen legyen, a dízelt 9 millió fölé kell tornáznunk.

A modellhez, ahogy a Chevrolet többi típusához is öt év, vagy 150.000 kilométer garancia jár.