Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Alfa Romeo határozott célként tűzte ki maga elő a prémiummá válást. Az átmenetet a Giulia tökéletesen indította be, a koronát pedig erre a most érkezett vadonatúj SUV teheti fel. A Stelvióról az 510 lóerős csúcsmodell formájában hullt le a lepel.

Családbarát méreteket kínál - galériaA Los Angeles-i Autószalon egyre fontosabb esemény lesz az autóiparban. Egy kezünkön már meg sem tudjuk számolni, hogy mennyi vadonatúj, nagyszériás autótípus mutatkozott be itt. Az egyik legfontosabb újdonság az Alfa Romeo Stelvio, amely a márka történetének első SUV-ja, és egyben talán a legfontosabb, vízválasztó autója. A Guilia ugyanis egészen jól sikerült, kimondottan fontos prémium középkategóriás szedán, de ha sikerül nagy szeletet szakítani a különösen népszerű SUV tortából, akkor biztosan megveti majd a lábát új pozíciójában az Alfa Romeo.

A csúcsmodell ezúttal is 510 lóerős lesz

Ismerős részletek - galériaKülső és belső tekintetében a Stelvio testvére, a Giulia képességeit sugározza. Kívülről hasonló elemek tűnnek fel, a dinamikus, érzelmes formák pedig jól állnak a magas kialakításnak is. Belül is az ismert megoldások köszönnek vissza, ezúttal a csúcsmodell Quadrifoglio sportos kiegészítőivel, amely bizony el is fér egy olyan autón, melynek motorja Ferrari-rokonságot tud felmutatni. Az alap 6,5 colos színes központi kijelzőt felárért egy 8,8 colos mindent tudó központira cserélhetjük.

A 2,9 literes biturbó V6-ost már volt alkalmunk versenypályán is megdolgoztatni és kétség sem fér hozzá, hogy a Stelvio nagyobb karosszériáját is jól mozgatja. Az 510 lóerő és 600 Nm mindezt puszta tényként támasztja alá, amelyet nyolcfokozatú automataváltó továbbít az összkerékhajtás felé. Hátra került egy elektromos differenciálzár is, a nagy kerekek mögé pedig kövér fékek is kerültek. Az opciós listán Brembótól érkező karbon-kerámia fékeket és szénszálas alapú Recaro üléseket is találunk.

Menetdinamikailag csupa jót ígérnek

Jóval szerényebb változatok is érkeznekPersze lesznek hagyományosabb verziók is kétliteres turbós benzines és 2,2 literes dízelmotorokkal, akár tereptűrőbb külsővel is, de nem kétséges, hogy a Jaguar F-Pace-hez hasonlóan az Alfa Romeo Stelvio elsődleges vadászterülete is az országút lesz. A Quadrofogliójé bizonyosan, amelyre a 4 másodperces 0-100-as sprint és a 285 km/h-s végsebesség is ráerősít.

Árak tekintetében egyértelmű, hogy a Giuliánál kövérebb számokra kell számítani. De mivel prémium szinten a szedán is jó ár-érték aránnyal bír, a Stelvio vélhetően megtartja ezt a jó szokást.