Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi A3 új generációja a genfi premiert követően végre hazánkba is megérkezett. Az újult erővel, külsővel és beltérrel érkező újdonság 5,78 millió forinttól lesz elérhető.

122 lóerő alapból - galériaAz egyelőre csak háromajtós változatban elérhető, 4,24 méter hosszú kompakt ezért az összegért pedig már nem is a később érkező, 105 lóerős 1.2 TFSI-t, hanem a jól ismert 1,4 literes, 122 lóerős turbómotort kapja. Az öt- és hatezres fordulat között végig rendelkezésre álló teljesítménnyel az elsőkerékhajtású, hatfokozatú kézi váltóval szerelt A3 9,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s tempóra, végsebessége pedig 203 km/h. Ha ennél finomabban kezeljük a gázpedált, kihasználva az 1400-as fordulattól megérkező 200 Nm nyomatékot, akkor a gyáriak szerint már 5,2 liter benzinnel megtehetünk 100 kilométert.

A fogyasztásra nem lehet panasz - galériaAki nagyobb teljesítmény iránt szomjazik, az kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automataváltóval viheti haza az 1,8 literes, 180 lóerős, turbós benzinest, amely már 7,2 másodperces 0-100-as sprintet és 232 km/h-s végsebességet szavatol. A jónak megkérik az árát: ugyanolyan felszereltség mellett kerek kettő millió forinttal kell többet otthagynunk a jelenlegi paletta legizmosabb hajtásláncáért, igaz, legalább a benzinkútnál nem hagyunk ott nagyobb summát, amit a gyárilag csak négy decivel magasabb, 5,6 literes átlagfogyasztás is jelez.

Dízelfronton egyelőre be kell érnünk a hatfokozatú kézi váltóval, amelyhez a kétliteres TDI legújabb változatát (150 lóerő/3500-4000; 320 Nm/1750-3000) kapjuk. Ezzel 8,6 szekundum alatt tudhatjuk le a 0-100-as sprintet és 216 km/h-s végsebességre számíthatunk, miközben az öngyulladós jelleg a benzinkútnál is visszaköszön: a gyári adatok szerint 4,1 liter/100 km-es fogyasztásra számíthatunk. Ez jól is jön: a csomagért 6,96 millió forint esedékes, amely még a prémium mivolt tekintetében korrekt ár, de már borsosabb beszállót jelent.

Alapból nem az jár - extrákkal a másfélszeresére is növelhetjük az árat.

Sokat ígér az új műszerfal - galériaEgyébként alapáron meglehetősen szerény felszereltséget kapunk, így maximum a széria manuális klímát és a magasságban is állítható első üléseket láthatjuk a lista csúcspontján. Jó pénzért a helyzet könnyen orvosolható: 657 ezer forintért átnyergelhetünk a sportos Ambition vagy a kényelemorientált Ambiente csomagra. Előbbihez alumínium küszöbborítás, 17 colos könnyűfém felni, 15 mm-rel süllyesztett sportfutómű, változtatható járműkarakterisztika, háromküllős sportkormány, krómozott kipufogócső, sportülések, és színes fedélzeti számítógép jár. Az Ambiente szériában megvilágított piperetükrökkel, finomabb ülésszövettel, tempomattal, tolatóradarral, könyöktámasszal, fénycsomaggal, különleges dekorbetéttel, ám csak 16 colos kerekekkel hódít.

A felsorolásból is látható: a lista még ilyenkor is meglehetősen szegényes. Azért egy korrektül felszerelt, kényelemorientált 1.4 TFSI listaáron 7,3 millió forintból kijön, de egy jól felszerelt, sportos csúcsmodell ára már a 12 milliót is elérheti.

Az A3 már rendelhető hazánkban; az első autók szeptemberben érkeznek meg a kereskedésekbe. A többi karosszériaváltozatra még várni kell, de jó eséllyel az ötajtósról már az ősz eleji Párizsi Autószalonon lehull a lepel.