A világ legnevesebb, és egyben legigényesebb BMW-ket nemesítő (vagy ha úgy tetszik, tuningoló) vállalata, a németországi, Buchloe-i székhelyű Alpina egy relatíve kis családi vállalkozás, azonban a több évtizedes történelemmel büszkélkedő cégnél rendkívül aktív tervezőmunka folyik, és az Alpina csak úgy ontja magából az újdonságokat.
Rögtön 2 karosszériaváltozatban debütált az Alpina B5 Bi-Turbo - galéria
Eleve tiszteletre méltó, és már önmagában nagy szó, hogy egy, az autósvilág szemszögéből nézve valóban nagyon picinek számító vállalkozás rendszeresen képviseltetni tudja magát a legnevesebb autószalonokon, az Alpina érdekességét pedig csak tovább fokozza, hogy a németek a kívánatos, egyedi, és egyben villámgyors BMW-k mellett mindig nagyon finom borokat is hoznak magukkal a kiállításokra, ugyanis az Alpina igényes borászatáról is híres.
608 lóerő és 800 Nm lakozik itt, a menetteljesítmények brutálisak - galéria
Az autócsodákra visszatérve, az idei Genfi Autószalonon két premierrel találkozhatunk az Alpina családias standján: a 3-as ill. 4-es sorozatra épülő, 440 lóerős B3 S ill. B4 S Bi-Turbo modellekről már a múlt héten részletesen beszámoltunk (korábbi cikkünket ide kattintva olvashatják), míg a vadonatúj 5-ös BMW-n alapuló B5 Bi-Turbo széria meglepetésként debütált Genfben.
Belül luxushangulat uralkodik - galéria
A B5 Bi-Turbo már a kezdetektől fogva az 5-ös BMW mindkét karosszériájával elérhető, vagyis a szedán mellett a Touring nevű kombi is megtalálható a palettán. Így a szedánnak hiába érkezik rövidesen ellenfele a BMW M5 képében, utóbbiból szinte biztos, hogy puttonyos változat nem lesz, így a bivalyerős 5-ös BMW kombikat tekintve egyeduralkodó maradhat az Alpina B5 Bi-Turbo Touring.
Mindenütt nemes anyagokat találunk, persze méregdrágán...
A lemezek alatt a jól ismert Alpina-féle technikai tartalommal találkozhatunk: a BMW 4,4 literes V8-as motorját alaposan átdolgozták az Alpina mérnökei, és bár már az alapokat jelentő BMW M550i xDrive 462 lóereje is izgalmasnak hangzik, a B5 Bi-Turbo sokkal erősebb, hiszen kereken 608 lóerős, amihez 800 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Az Alpina mindig igényes munkákat ad ki a kezei közül; ez alól a B5 sem kivétel - galéria
A brutális erő ismeretében nem meglepő, hogy csakis összkerékhajtással rendelhetők a közel 5 méter hossú modellek, amelyek így nem éppen könnyűek (üresen 1940 ill. 2045 kilót nyomnak), viszont eszeveszett gyorsak: a B5 3,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet és megfutja a 330 km/h-t - a Touring értékei 3,6 másodperc ill. 325 km/h -, de a 11,4 másodperces 0-200 km/h-s sprintidő tán még is többet sejtet.
Az új B5 család mellett Genfben debütált a 440 lóerős B3/B4 S széria is - galéria
Az összkerékhajtás mellé szériában négykerékkormányzás és állítható futómű jár, a csomagot pedig 20 colos, klasszikus Alpina könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. A gyári vegyes étvágy csupán 10,3-10,4 l/100 km, bár vélhetően ez messze áll a valóságtól, így a 66 literes benzintank bizony elég gyorsan kiürülhet, főleg durvább vezetési stílus esetén. A ‘szokásos’ 8-sebességes ZF automataváltó szintén széria, és persze már az alapfelszereltség is nagyon magas. Cserébe nem olcsó multatság a tágas és kényelmes B5 Bi-Turbo: a szedán például átszámítva 35 millió forinttól startol...

