Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Viszonylag csendben, ráadásul motorkiállításon mutatkozott be minden idők leggyorsabb közúti Peugeot-ja. Az RCZ R Bimota különleges kiadásról az olaszországi Veronában hullt le a lepel, a limitált típust pedig fokozott versenypályás használatra szánja a gyártó. A lemezek alatt pedig páratlanul kihegyezett motort találunk.

Egy liternyi motorjából 190 lóerő jönA Mercedes-Benz 45 AMG hajtáslánca jelenleg a világ legnagyobb literteljesítményű sorozatgyártású motorját foglalja magában. A cím marad nála továbbra is, ugyanis a PB104-es utónévvel is rendelkező (P, mint Peugeot, B, mint Bimota, 1, mint első közös projekt és 4, mint négy kerék) RCZ R limitált példányszámban készül. De az elismerés és a tartóssággal kapcsolatos kételkedés maximálisan kijár neki: a tervezők az 1,6 literes turbómotorból ugyanis 305 lóerőt csiholtak ki. Ez bizony 190 lóerős literteljesítmények felel meg.

A fokozás fokozása - galériaA plusz erőt gyakorlatilag az elektronika átírása adta, de új, még hangosabb kipufogórendszert, valamint plusz hangaláfestésről gondoskodó lefújószelepet is kapott a Bimota kiadás. Az alap RCZ R-hez viszonyított 34 lóerős plusz teljesítmény ugyanúgy az első kerekekre érkezik, ahol önzáró differenciálmű továbbítja azt a sportabroncsokhoz. Az új fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat szorongató négydugattyús fékrendszert kapott, a futóművet pedig további 10 mm-rel ültették a mérnökök.

A rendeltetésről ez a kép is tanúskodikA külső azonnal elárulja a típust. A Bimota háromszínű festéséhez feketére fényezett 19 colos kerekek járnak. A belső Alcantarába öltöztetett, a vörös varrás pedig csúcsra járatja a hangulatot. A hátsó ülések helyén egy dobozt találunk, amelyben két bukósisak kaphat helyet, de a versenypályás napokhoz két GoPro kamera is helyet kapott a fedélzeten. A gyári központi rendszert egy TomTom Bridge információs rendszer egészíti ki – mert egy képernyőnél kettő ezek szerint csak jobb lehet.

A típus elérhetősége és ára ismeretlen, de a nemzetközi vélemények és tesztek tanulsága szerint már az is nagyon jól jár, aki az RCZ R mellett teszi le a voksát, a vad oroszlán ugyanis nem csak látványos, de nagyon is élvezetes és gyors. Ehhez mérten a közel csúcsra szerelt 270 lóerős verzió 11,84 milliós vételára teljesen elfogadható.