Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Nissan közel fél éve mutatta be a Micra kisautó legújabb generációját, a piaci bevezesésre azonban egészen mostanáig kellett várnunk. A Micra óriásit fejlődött, mégpedig mind formailag, mind pedig technikailag: míg az előző generáció túlzottan ‘költséghatékonyra’ (de úgy is fogalmazhatnánk, hogy kissé igénytelenre) sikerült, addig az aktuális széria minden szempontból kívánatos lett, és egyben jóval nagyobb is.

Persze a jelentős formai, technikai és minőségi előrelépés az árlistán is tetten érhető: a Micra bizony nem olcsó. Az indulóárral első blikkre semmi gond nincs, hiszen 3,2 millió forinttól startol a kereken 4 méter hosszú kisautó, azonban ha megnézzük, hogy mit kapunk, vagy inkább mit nem kapunk ezért, már jobban fáj az ár: az egy dolog, hogy ennyi pénzért még csak az az 1-literes, nagyon gyenge 3-hengeres, 73 lóerős (93 Nm) szívó benzinmotor lehet a mienk, ami például a legolcsóbb, 2-milliós Daciáknál is a kínálat ‘alját’ jelenti, de az alapmodellben például nincs klíma, sőt, még rádió sincs - előbbit felárért sem tudjuk pótolni az alapszinten, az audiorendszert 85 ezer forint ellenében igen.

Éppen ezért mi valódi belépőmodellnek a következő, immár klímás és rádiós ‘Visia+’ szintet tekintjük, ez azonban félmillió forinttal (!) többet kóstál a belépő ‘fapados’ Visiánál. És mi nagyon javasoljuk további csupán 130 ezer forint elköltését (így már 3,824 milliónál járunk egyébként) a 90, sőt, túltöltéssel 95 lóerős (140/150 Nm) 0,9 literes, szintén 3-hengeres, de immár turbófeltöltéses benzinesre, amire szerintünk mindenképp szükség van a Micra tisztességes mozgatásához, ráadásul fogyasztásban nincs különbség a két benzinmotor között.

Dízel is van a jó kis 90 lóerős 1.5 dCi képében, azonban a takarékos 4-hengeresért a turbós benzinesnél is 560 ezer forinttal többet kell leszurkolni. Érdekes, hogy az összes Micrához 5-sebességes kézi váltó jár, és automataváltó egyelőre opcionálisan sem került be a kínálatba; bízunk benne, hogy városi autóról lévén szó ez rövidesen változik, továbbá reméljük, hogy idővel potensebb motorok is érkeznek a kínálatba. A vadonatúj Micráról különben részletesebben korábbi bemutató írásunkból, ide kattintva olvashatnak.

Közvetlen, dinamikus vezetési élményt ígér

A jelenlegi kínálatra visszatérve, felszereltségi szintből összesen öt van; a közepes Acenta jelenti az arany középutat (a 90 lóerős benzinessel kereken 4 millió), és innentől felfelé már a ‘Power kék’ és az ‘Energy narancsvörös’ belső csomagok is elérhetők, 85 ezer forint ellenében, továbbá számos egyéb extra is az Acentától felfelé kérhető a Micrához. Az N-Connecta különben további 300, a Tekna csúcsszint pedig még további 300 ezer forinttal kerül többe.