Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már egy ideje hivatalosan is lerántották a leplet a Land Rover Range Rover új generációjáról, ezúttal pedig már a magyar alapárakat is rendelkezésre bocsátotta az importőr. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepes legnagyobb újdonsága az alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról.

Hosszabb távon olcsóbb - galériaA beszállót a háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as dízellel kapható modellnél. A 258 lóerős kivitel hazai ára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kevesebbet kapunk a tekintélyes summáért. Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal kevesebb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragni az óriásmodell étvágyát, miközben menetdinamikailag sem csorbult jelentősen az ötméteres modell képessége.

A 600 Nm nyomatékkal felvértezett motorral ugyanis 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége pedig 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.

Bőven 30 millió feletti összegért ülhetünk egy jól felszerelt utastérbe.

A gázlómélység 900 mm-re nőtt - galériaA belépő szintnél körülbelül 3,1 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Ehhez viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogramm anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.

Különleges elegy: luxus és kényelem, aszfaltra és terepre is.

A csúcsmotorral országúton is igazán gyors.A háromliteres, V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.

A hangulat sajátos, viszont a magas árcédula is tükröződik a beltéren.

Vogue szinten a belépő az 510 lóerős Range Rover világába körülbelül 36,65 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban közel 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus.

Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek)
Modell és felszereltség Motor ezer Ft
Range Rover 3.0L TDV6 HSE Turbódízel, 258 LE 28.800
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue 31.800
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography 36.100
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue Turbódízel, 339 LE 36.650
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography 38.850
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue

Benzines, kompresszoros,

510 LE

36.000
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography 41.000
Range Rover (2013): műszaki adatok
Motor 3,0 l V6 Diesel 4,4 l V8 Diesel 5,0 l kompresszoros V8-as benzines
Hosszúság (mm) 4999
Szélesség külső tükrök nélkül 1983
Magasság (mm) 1835
Tengelytáv (mm) 2922
Első terepszög 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság)
Hátsó terepszög 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság)
Rámpaszög 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság)
Gázlómélység (mm) 900
Fordulókör (m) 12,3
cw érték 0,34 0,35 0,36
Üres tömeg (kg) 2160 2360 2330
Első felfüggesztés Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“
Hátsó felfüggesztés Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“
Fékek Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa
Kormányzás Fogasléces kormánymű elektromos szervóval
Motor, építési mód V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel
Összkerékhajtás Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel
Hengerűrtartalom (cm³) 2993 4367 4999,7
Furat x Löket (mm) 84,0 x 90,0 84,0 x 98,5 92,5 x 93,0
Sűrítési arány 16,1 16,1 +/-0,5 9,5
Teljesítmény LE 258 339 510
fordulatnál 4000 3500 6000-6500
Max. nyomaték (Nm) 600 700 625
fordulatnál 2000 1750-3000 2500-5500
Váltó 8-fokozatú automata, ZF 8HP70
Emissziós osztály Euro 5
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) 196 229 322
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) 8,5 / 7,0 / 7,5 11,5 / 7,6 / 8,7 20,6 / 9,9 / 13,8
Üzemanyagtank mérete (l) 85 105 105
Vegyes hatótáv (km) 1149 1215 776
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 6,9 5,4
Végsebesség (km/h) 209 217 225 (opc. 250)