Már egy ideje hivatalosan is lerántották a leplet a Land Rover Range Rover új generációjáról, ezúttal pedig már a magyar alapárakat is rendelkezésre bocsátotta az importőr. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepes legnagyobb újdonsága az alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról.
Hosszabb távon olcsóbb - galériaA beszállót a háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as dízellel kapható modellnél. A 258 lóerős kivitel hazai ára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kevesebbet kapunk a tekintélyes summáért. Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal kevesebb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragni az óriásmodell étvágyát, miközben menetdinamikailag sem csorbult jelentősen az ötméteres modell képessége.
A 600 Nm nyomatékkal felvértezett motorral ugyanis 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége pedig 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.
Bőven 30 millió feletti összegért ülhetünk egy jól felszerelt utastérbe.
A gázlómélység 900 mm-re nőtt - galériaA belépő szintnél körülbelül 3,1 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Ehhez viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogramm anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.
Különleges elegy: luxus és kényelem, aszfaltra és terepre is.
A csúcsmotorral országúton is igazán gyors.A háromliteres, V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.
A hangulat sajátos, viszont a magas árcédula is tükröződik a beltéren.
Vogue szinten a belépő az 510 lóerős Range Rover világába körülbelül 36,65 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban közel 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus.
Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek) | ||
---|---|---|
Modell és felszereltség | Motor | ezer Ft |
Range Rover 3.0L TDV6 HSE | Turbódízel, 258 LE | 28.800 |
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue | 31.800 | |
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography | 36.100 | |
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue | Turbódízel, 339 LE | 36.650 |
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography | 38.850 | |
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue | Benzines, kompresszoros, 510 LE | 36.000 |
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography | 41.000 |
Range Rover (2013): műszaki adatok | |||
---|---|---|---|
Motor | 3,0 l V6 Diesel | 4,4 l V8 Diesel | 5,0 l kompresszoros V8-as benzines |
Hosszúság (mm) | 4999 | ||
Szélesség külső tükrök nélkül | 1983 | ||
Magasság (mm) | 1835 | ||
Tengelytáv (mm) | 2922 | ||
Első terepszög | 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság) | ||
Hátsó terepszög | 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság) | ||
Rámpaszög | 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság) | ||
Gázlómélység (mm) | 900 | ||
Fordulókör (m) | 12,3 | ||
cw érték | 0,34 | 0,35 | 0,36 |
Üres tömeg (kg) | 2160 | 2360 | 2330 |
Első felfüggesztés | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Fékek | Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa | ||
Kormányzás | Fogasléces kormánymű elektromos szervóval | ||
Motor, építési mód | V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel |
Összkerékhajtás | Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel | ||
Hengerűrtartalom (cm³) | 2993 | 4367 | 4999,7 |
Furat x Löket (mm) | 84,0 x 90,0 | 84,0 x 98,5 | 92,5 x 93,0 |
Sűrítési arány | 16,1 | 16,1 +/-0,5 | 9,5 |
Teljesítmény LE | 258 | 339 | 510 |
fordulatnál | 4000 | 3500 | 6000-6500 |
Max. nyomaték (Nm) | 600 | 700 | 625 |
fordulatnál | 2000 | 1750-3000 | 2500-5500 |
Váltó | 8-fokozatú automata, ZF 8HP70 | ||
Emissziós osztály | Euro 5 | ||
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) | 196 | 229 | 322 |
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) | 8,5 / 7,0 / 7,5 | 11,5 / 7,6 / 8,7 | 20,6 / 9,9 / 13,8 |
Üzemanyagtank mérete (l) | 85 | 105 | 105 |
Vegyes hatótáv (km) | 1149 | 1215 | 776 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 | 6,9 | 5,4 |
Végsebesség (km/h) | 209 | 217 | 225 (opc. 250) |