Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A dízelmotorok tekintetében a Renault mindig is kiegyensúlyozott és sikeres volt, elég csupán az Autó Pult mérési szisztémája szerint 4 literes átlagot teljesítő 1.5 dCi-re, vagy a 130 lóerejével tisztességes teljesítményt és alacsony étvágyat produkáló 1.6 dCi-re gondolni. a franciák pedig nem tétlenkednek, bemutatják a következő dízelmotorjukat.

A Renault ezúttal érthető módon a nagyobb teljesítményt vette célba, hiszen a kétliteres erőforrások már jó ideje részei a kínálatnak, a versenytársak közül sokan ilyen teljesítményszinten már új generációs motorokkal rendelkeznek. A francia mérnökök a kétliteres lökettérfogat helyett az Opelhez hasonlóan 1,6 literből hozták ki a 160 lóerőt (az Opel 1.6 CDTI-je 110 és 136 lőerővel mutatkozott be, s hamarosan jön a 160 lovas variáns).

Mindehhez két turbófeltöltőre volt szükség – az Energy dCi 160 Twin Turbo az első kétturbós, 1,6-os dízelmotor a piacon. A 160 lóerős teljesítmény mellé pedig tengernyi, 380 Nm-es nyomatékcsúcs társul. A gyártó elmondása szerint a korábbi, hasonlóan erős kétliteresekhez képest mintegy 25 %-kal takarékosabb az újdonság, amelyet első körben a közép- és nagykategóriás modellek kapnak meg.

A két, szekvenciálisan működő turbónak köszönhetően már alacsony fordulaton is bőséges nyomaték és erő áll rendelkezésre és magas fordulaton sem fullad ki az új erőforrás. A csúcsnyomaték 90 %-a már 1500-as percenkénti főtengelyfordulattól kihasználható. A hűtés és a súrlódás csökkentése, valamint a turbófeltöltő tervezése során a Renault a Forma-1-ben szerzett tapasztalatait is felhasználta.

A rendszer akár 1800 baros befecskendezési csúcsnyomásra is képes és teljesíti az Euro 6-os normákat. A Renault mindeddig konkrét modellekről nem ejtett szót, de a hamarosan startoló Genfi Autószalonon biztosan megtudhatjuk, melyik modellben érkezik meg hozzánk elsőként az új turbódízel.