Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Noha hazánkban ismert, de kevésbé népszerű választás az amerikai gyártó portékája, sok esetben kellemes meglepetéssel találjuk szembe magunkat. Így most is, a Jeep Grand Cherokee hazai árlistája láttán kijelenthetjük, hogy a tengerentúlról érkező prémium terepjáró bizonyos szempontok szerint képes zavarba hozni európai ellenlábasait.

A modern, divatos, mégis mokány gúnyába bújt Grand Cherokee alapverzióját a háromliteres, V6-os dízelmotorral szerelt Laredo szint adja, méghozzá 190 lóerővel (7,5 liter/100 km), nyolcfokozatú automata váltóval és intelligens összkerékhajtással.

Már az említett alapfelszereltség is tartalmazza a xenon fényszórókat, kulcsnélküli rendszert, ledes menetfényt, figyeli az abroncsnyomást, s a megszokott elektronikai segédek mellett lejtmenet asszisztenssel és visszagurulás-gátlóval is rendelkezik. Mindezért 14,6 millió forintot kér a Jeep, ami a bőséges alapfelszereltség ismeretében kifejezetten kedvező ajánlat.

A kettővel magasabb, Overland szint ugyan már 19,4 millió forintot kóstál, de olyan finomságokkal szolgál mint az önzáró differenciálmű, a dupla elektromos napfénytető, az adaptív tempomat, a komplett légrugózás vagy a ráfutásgátló, de tartozik hozzá első-hátsó parkolóradar, valamint holttérfigyelő is, lóerők terén pedig már 250 főt számláló ménesből gazdálkodhatunk.

A kényelemről ebben az esetben navigációs rendszer, Nappa bőr, s hűthető hátsó ülések gondoskodnak. Az eggyel magasabb szinten ülő, ténylegesen maradéktalan felszereltségű, dízelmotoros verziót 20,45 millióért hozhatjuk el.

Nem hiányoznak a kínálatból a benzinesek sem: akár bioetanollal is hajtható, 286 lóerős V6-os, 3,6 literes jelenti a benzines beszállót 19,55 millióért, a Overland felszereltséggel, míg a szintúgy Overland szintről induló 5,7 literes, V8-as Hemi motorral szerelt változat 21,95 millió forintos árcédulával rendelkezik,s 352 lóerővel sanyargatja a 20 colos felnikre húzott abroncsokat.

A csúcsot az SRT jelenti, amely már 6,4 literes V8-assal támad. A 468 lóerő vegyes használat mellett 14 litert abrakol, s 25,8 milliót kóstál. Ezért a pénzért persze értéket is kapunk: 19 hangszórós Harman-Kardon prémium hifi, aktív futómű, kapcsolható összkerkhajtás és még számos kívánatos tétel szerepel a listában. Elsőre az eddig felsorolt árak magasnak tűnhetnek, de egy hasonlóan felszerelt Volkswagen Touareg, esetleg BMW X5 vagy Mercedes-Benz ML ennél csak drágábban érhető el.