Költségek
Időközben jócskán megdrágult a Toyota úttörő hibridje. Priusba listaáron 8 millió forint alatt nem ülhetünk, míg ennél a plusz kiadás egy millióval többet kóstál. Mivel eltérő felszereltségi csomagokkal érkeznek, az összehasonlítás nehéz, de érdekes, hogy ugyanezen típusok két csúcsra szerelt verziója között már elenyésző a különbség. Azonban ez sem mentesít a ténytől, hogy a Prius+ drága, felszereltségei szintjei pedig nehézkes választást tesznek lehetővé.
Részleteiben sokat ígér - galériaPéldául az ínyencségeket is tartalmazó, középső Executive csomagból hiányzik a közkedvelt, automatikusan sötétedő belső tükör, de a biztonsági extraként felfogható LED-es fényszóró is csupán a csúcsmodell kiválsága. Minden más fontos extra viszont már megtalálható itt, így a Premium inkább az ínyencek választása kellene, hogy legyen. A közepes szinthez tartozó 9,59 milliós ár pedig a hibrid hosszú távon mérsékeltebbre kalkulálható szervizelési/javítási költségeit beleszámítva is borsos.
Hogy mennyire? A kategória legdrágábbjának tartott Volkswagen Touran a jóval gyorsabb, halkabb, jobban fogyasztó dízeles automatás hajtáslánccal ugyanígy felszerelve 8,8 millióba kerül, de a fél kategóriával nagyobb Opel Zafira Tourer is megáll 9 millióból. Rájuk voksolva pedig tulajdonságaikat tekintve jobb autókat kapunk. A kategória költséghatékonyabb szegletében található a Renault Grand Scénic, amely 150 lóerővel, automatával gyorsabb és nagyjából félmilliónyi opciós többlettel is megáll 7,5 millióból – a 0,5-1 literes fogyasztástöbbletre jócskán marad pénz. Ha pedig rendelkezésre áll a jól felszerelt Prius+ ára, 11 százaléknyi pluszért egy teljes kategóriával feljebb válthatunk – a 10,7 millióért ugyanolyan jól felextrázott Seat Alhambra minden téren dominál.
A konkurensek fényében megolvad a máz
Mi tényleg szívből drukkolunk a modern, hibrid technikának és mi lennénk a legboldogabbak, ha kompromisszumok nélkül, tökéletességre törekedve lehetne étvágytalanul közlekedni. A Prius előrelépését viszont a + kiadásnak nem sikerült reprodukálnia: nehéz jó érvet találni mellette. Azonban nem kell minden csatában győzni ahhoz, hogy megnyerjük a háborút – hamarosan érkezik tesztünkre a hálózatról tölthető Prius, hogy visszaszerezze a márkanév becsületét.
Néhány szóban
A Toyota ezúttal a gazdaságosság szempontjából lovagolta meg a Prius elnevezésű népszerűségi hullámot. Az új akkumulátor csomaggal és a nagyobb karosszériával már közel sem nevezhető igazán takarékosnak a modell, a gyári adatok jelentősen eltérnek a valóságtól. A magas beszálló árért ráadásul ehhez a tömeghez már relatív gyenge, emiatt pedig hangoskodó hajtásláncot kapunk. Az ígéretes belső részleteket apró csiszolatlanságok ellenpontozzák, így a Prius+ csak akut hívőknek és erőslelkű szimpatizánsoknak ajánlható. De ha kompromisszumokat kötnénk, akkor azt a mérettel tegyük: vegyünk inkább egy hibrid Aurist.
Előnyök: Kényelmes, szellős belső tér; Technikai csemegék; Könnyed, precíz vezethetőség; Lassú tempónál élvezetes hajtáslánc
Hátrányok: Túl sok csipogás; Búgós hajtáslánc; Nem tökéletes futómű; Csalóka fogyasztás; Drága