Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Jó ám itt ülni! - a hátsó fejtér lehetne nagyobbAz árazás érzékeny kérdés. 13 millió forintnál olcsóbban alapáron is csak négyajtós kivitelben kaparinthatjuk meg a modellt; az ötajtós nála 130 ezer forinttal, míg a Sports Tourer (kombi) 300 ezerrel kóstál többet. A kényelmes automataváltó 590 ezer forintba kerül, és ezzel közel sincs vége: az extralistán számtalan tételt találhatunk, így bizony nem nehéz listaáron akár 16 millió forint fölé kikonfigurálni a típust – még szerencse, hogy az idén 20. születésnapját ünneplő Opel Magyarország állandó kedvezményekkel kecsegtet a vásárlóknak, így ebből most vagy félmillió forint lejön. Ez rengeteg pénz és aránytalanul soknak tűnik, ám ezzel a teljesítménnyel, összkerékhajtással és ilyen méretben így sincs jobb ajánlat a piacon – hiába, a luxus sokba kerül.

Nem csak egyenesben gyors - igazi kanyarvadászEgyik konkurensként a Volkswagen Passatot említhetem meg a 3,6 literes 300 lovas szívó V6-os motorral, összkerékhajtással és DSG automataváltóval. A Passat gyengébb felszereltség mellett 1,1 millió forinttal drágább a dögös kinézetű automata OPC-nél, de előbbi nem sportmodell: kulturált utazóautónak jobb, mint az Opel, de mókázni nem alkalmas. Rajtuk kívül egyedül az Audi/BMW/Mercedes/Infiniti vonalon gondolkodhatunk hasonló felállásban, ám a kisebb méretű prémiummodellek felára akár 5 millió forintnál több is lehet - igaz, ők több téren is kimunkáltabbnak tűnnek. Utóbbit érdemes kiemelni is: bár a G szedán összkerékhajtású verziója nem rendelhető a többek között sportfutóművet és négykerékkormányzást is tartalmazó S kivitelben, de szerencsére már alaphelyeztben is meglehetősen sportos, ráadásul sokkal lelkesebb, gyönyörű hangú 3,7 literes V6-os motorja sokkal több pozitív érzelmet kelt a sportszívűekben. Ráadásul a jó alapfelszereltségnek köszönhetően a hétsebességes automatával kínált típus már a 15,85 milliós áráért is rengeteget ad, így bár az OPC-vel azonos szintre hozva valamivel drágább, a tulajdonságok ismeretében ezt a mérsékelten magas különbséget érdemes kifizetni.

Aki pedig a sportosságból és a csúcsmodell státuszból alább tud adni, annak tuti tippünk még mindig az átlagosan több mint 2 literrel takarékosabb 250 lóerős 4x4-es Insignia 2.0T kézi váltóval, amelyet kedvezményesen már 10 millió forint körül el lehet hozni korrektül felszerelve.

Néhány szóban

Az Insignia OPC az autópályák egyik királya. Tökéletes választás lehet azoknak, akik sokat járnak mondjuk Németországba és gyakran száguldoznak 200 km/h feletti sebességgel, ráadásul alkalomadtán egy-egy kanyarvadászattól sem riadnak vissza, s szeretik a különlegességeket. Ráadásul futóműve remek, utastere elöl kényelmes, csomagtartója tágas, és zajkomfortban is hibátlan. Ám vigyázat: normális közlekedés során rendkívül zavaró a kipufogórendszer 90-110 km/h között jelenlévő folyamatos búgása, és bizony busásan meg kell fizetni a jót – nem csak vásárláskor, de a benzinkutaknál is.

Előnyök: Tiszteletet parancsoló megjelenés; Igényes utas- és csomagtér; Nagyon kényelmes első ülések; Szuper futómű és fékrendszer; Okos összkerékhajtás; Nagy tempónál csendes futás

Hátrányok: 110 km/h alatt folyamatos, hangos búgás a kipufogóból és mérsékelten jó menetteljesítmények (a kategóriához képest); Tudásához mérten átlagos fogyasztás; Hátul mérsékelt fejtér; A képességek tükrében magas ár

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek