Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Maradt még puskapor: a következő oldalon a sorozat nagyszériás csúcsmodelljét, a 911 Turbo S-t vesszük górcső alá. Lapozzon, és lépjen át velünk egy másik dimenzióba!

Nagyobb tüdővel - galériaEgy másik dimenzióba lépünk. Ezt jelzi már a 911 Turbo 59 milliós induló ára is, de mi még magasabbra tettük a lécet. Az S verziót tettük próbára a Dobogókő körüli kanyargós utakon, vele együtt pedig alsó hangon 70 millió forint sorsát kockáztattuk.

A Turbo 580 lóerős teljesítménye ugyanis még leírva is sok, a valóság azonban sokkal beszédesebb. Fokozattól függetlenül úgy tud kilőni a típus, ahogy azt már közúton nem illik tenni, a szabályok adta kereten belül pedig teljességgel értelmezhetetlen. Felesleges – de hát ettől is luxus. Kellemetlen – az anyósülésen szenvedve a G-erőktől. Jutalmazó, fenséges élmény – a kormány mögött ülve.

Átformált 'motorháztető'Kiterjedt első és hátsó légterelőikkel elődjeikhez hasonlóan félreismerhetetlenek a 911 Turbo modellek. Azért a modellfrissítés is hozott változásokat: újak a LED-es nappali menetfények, a hátsó lámpák, sőt még az ajtókilincsek is változtak. A 20 colos kerekek új kialakítást kaptak, a légterelők pedig meredekebben állnak az elődökhöz viszonyítva. A Carrera modellekhez hasonlóan itt is teljesen új formát kapott hátul a motorháztető.

Ebből pedig nincs hiány: az elődök 520 és 560 lóerejével szemben a 911 Turbo és a 911 Turbo S immár 540 és 580 tagú ménest tesz le az asztalra. A teljesítmény növekedésével együtt csökkentek a gyorsulási idők: a 0-100-as sprint például 3,0 és 2,9 másodperc alatt megvan az új modelleknek. Ezt kipróbáltuk; már régen illetlen sebesség-tartományban jártunk, mire testünk hátuljára tapadt belső szerveink utolértek minket. A végsebesség is tekintélyes: 320 vagy 330 km/h-val száguldozhatnak a tulajdonosok a nagyon ritka esetekben.

Mindenek ellenére az összes variáns, így a zárt és a nyitható tetős modellek fogyasztása egyaránt 0,6 l/100 km-rel csökkent, ami a legtakarékosabb modell esetében mindössze 9,1 literes átlagfogyasztást jelent – szép teljesítmény. Még szebb viszont, hogy a brutális, egyértelműen versenypályára való menettulajdonságok dacára is megőrizték a 911 alapértékeit: a Turbo S is képes civil maradni. Ez pedig olyan tulajdonság, amire csak nagyon kevesen képesek a szuperautók között.

Mindenki megtalálja a kedvencétKonklúzióként elmondhatjuk, hogy a 911 ezúttal is hatalmasat ugrott előre – és összességében egyértelműen jobb autó lett, mint az elődök. A 911 Turbo a hazai körülmények közé teljesen felesleges – ez nem jelenti azt, hogy ne lenne felemelő, exkluzív és már-már hihetetlen tudású. A 911 pedig miközben még gyorsabb, még hatékonyabb és még ügyesebb lett, legalább olyan praktikus, hétköznapokban is használható kupé, mint elődje. Ráadásul sokszínű kínálatában mindenki megtalálja a maga kedvencét, legyen szó egy ár/érték arányban kiváló Carrera alapmodellről a 40 milliós határon innen, egy szellős kabrióról, vagy egy stílusos Targáról. Hátsó-, vagy összkerékhajtással, kézi- vagy automataváltóval, nagy, még nagyobb vagy irgalmatlan teljesítménnyel – mindenkinek van egy 911, aminek nem tud ellenállni. Csak sajnos nem mindenki teheti meg, hogy birtokoljon is egyet.