Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Költségek

Akciósan sem olcsó mulatság - galériaMiközben mindhárom gyártó kiterjedt garanciát vállal autójára, a Land Rover és a Mercedes a kezdeti időszakban a kötelező szervizek költségét is leveszi a vállunkról. Ez leginkább a brit versenyzőnél jelent komoly fegyvertényt, a csillagos márka produktuma ugyanis kimondottan drágának tekintető. Ezt érzi a gyártó is: ha lemondunk az Euro VI-ot teljesítő kivitelről, az ajándék összkerékhajtás és automata révén 1,3 milliót faraghatunk a jól felszerelve 17,2 milliós árból. Ezzel a márka most alákínál a BMW X3 16,6 milliós listaárának, de a többieket így sem szorongatja meg.

Kinek mi kell - közútra elfér a sportcsomag, terepre vétség

A kedvezőről még kedvezőbbre is válthatunkUgyanúgy felszerelve a Land Rover Freelander 15,8, az Audi Q5 (széria Euro VI-tal) pedig 15,5 millióba kerül, vagyis mindent összevetve tesztünk egyik legjobban teljesítő versenyzője egyben a legolcsóbbak közé is tartozik. Aki még ritkábban téved földútra, az ráadásul az Audi A4 Allroad-dal még félmilliót faraghat le ebből.

Viszont ha már spórolunk, nem tehetjük meg, hogy ne tekintsünk még inkább oldalra. A Volkswagen Touareg a fenti szintre szerelve ugyancsak 15,5 millióért elvihető és az összegért nem csupán nagyobb méreteket, de immár 204 lóerős, háromliteres, V6-os dízelmotort is kapunk, nyolcfokozatú automatával. Amennyiben nagyobbra vágyunk, a Mercedes-nél az ML ejthet gondolkodóba, hiszen ugyanezzel a motorral, ugyanígy felszerelve mindössze 1,4 milliós pluszt kell a GLK-hoz képest letennünk érte.

Mindent összeadva ők adják a legjobb átlagot - a Q5 olcsóbb

A rendelkezésre bocsájtott Audi Q5 tesztautót ezúton is köszönjük a Porsche M5 munkatársainak, akikhez érdeklődés esetén mindig bizalommal fordulhatnak.

Néhány szóban

Szárnyaszegett angyalok? Inkább őszinték. Amellett, hogy igazi mindenesek, mindhárom sportcsomagos SUV elárulja, hogy őket aszfalton fogják használni, hiszen kialakításukat inkább a divat, a biztonság érzete és a praktikum indokolja. Ezen a területen pedig a Mercedes és az Audi (no és a BMW X3) egymás lábát taposva, vállvetve ugrál az elsőségért. Ennek megfelelően pedig mindannyian kiválóan teljesítenek, eltérő stílusuk és kialakításuk viszont különböző célcsoport tökéletes családi mindeneseként szegmentálja őket. Épp, úgy, mint a Freelandert, ami amolyan férfias macsóként kér szót magának. A britre tényleg vétek a sportcsomag – a többiek jó képességéhez mérten őt még keményebb terepes küzdelemre bírhatjuk, amelyből győztesen kerül ki. Ha pedig ez imponál nekünk, akkor néhány téren mutatott enyhe lemaradása ellenére érdemes a Land Rovert választanunk, hiszen a gyártó egykori fekete báránya kvalitásokban gazdag autóvá nőtte ki magát, azonban a kategória gazdagsága okán még több irányba lehet érdemes kacsintgatnunk.

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek