Hajtáslánc
A koncepciók összehasonlítására egy teljes cikket szenteltünk, így most nem ismételjük magunkat. Ki a leghalkabb, melyik a leggyorsabb és hol fogy leglassabban az üzemanyag? Ha még nem tudja, akkor ezen a linken minden kiderül, ráadásul az összkerékhajtási rendszereket is összehasonlítjuk.
Árak, felszereltségek, konklúzió
A BMW a legmodernebb - galériaA harc ennél nem is lehetne kiegyenlítettebb. A Jaguar sportos vezethetőségével és eleganciájával hódít, a Lexus kényelemben és kifinomultságban nagy, a BMW pedig kiegyensúlyozottan teljesít szinte minden műsorszámban. Illetve egyben a konkurensek felett áll. Ez pedig az innováció.
Bár a Lexus rengeteg világújdonságot mutatott be az LS-ben még 2006-ban, ám azóta kissé eltelt az idő. Jövőbe mutató részletekkel teleA LED-es fényszóró, a kormányzásba is beleszólni képes sávtartó, a meglepően jól működő távolságtartó tempomat, a folyamatosan változó áttételű kormánymű vagy a fáradtságérzékelő már több német versenyzőbe beköltözött, s így a BMW is lenyomta a fejlesztések gázpedálját. Kizárólag hozzá kaphatunk 360 fokos kamerarendszert, amely rövidesen teljesen automata parkolással is kiegészül, s hozzá jár egyedül a világon olyan éjjellátó, amely az általa kiszúrt tárgyakra és élőlényekre egy plusz fényforrást irányít, nem csak a kijelzőn, de a valóságban is megjelölve a potenciális veszélyhelyzetet.
További óriási előnye, hogy a csomagokkal dolgozó, ezáltal szerényebb fokon személyre szabható Lexushoz képest sokkal jobban saját szükségleteinkre formálhatjuk, s nem csak puszta fejlettségben, de a lehetőségek választékában is túlmutat a Lexuson és a Jaguar-on. A brit márka kitartóan fejleszt, de az extrák terén lemaradása van. Viszont bizonyos kvalitásaiban (elég a vezethetőségre vagy az alumínium, időtálló karosszériára gondolni) pedig a konkurensek feje fölé nő. Kényelme, s továbbra is különleges státusza okán az LS szintén lenyűgöző luxusautó.
S egy újabb közös nevező: egyik tesztautónk sem fogyaszt sokat. Persze a sok relatív kérdés, de talán nem róhatunk fel senkinek sem néhány benzinkúton hagyott ezerforintost, amikor a modellek értékvesztése és fenntartása könnyen eléri az 5 millió forintot – évente.
Nem drágább a Jaguar - galériaA legolcsóbb beszállót egyébként a BMW kínálja a nagyteljesítményű luxus világába: a 750d xDrive 29 milliótól elvihető – szerény felszereltségű kivitelben. Ezért aztán az első ránézésre legdrágább F Sport LS adja a legjobb ár/érték arányt: a 34,5 milliós tesztautónk szintjére felszerelve a 7-est 40,15 milliós árcédulát kapunk. Közöttük foglal helyet a Jaguar, melynek 29,5 milliós alapárát szintén sok tétellel nehezíthetjük, így végül ugyanannyira felszerelve (bár ez bizonyos opciók hiányában nem lehetséges) végül a kettő között foglal helyet.
Néhány szóban
Melyik a legjobb? A kérdésre kérdés a válasz: kinek? Mindhárom tesztalanyunk az autóipar csúcsalkotása, így kiváló a maga nemében. Mindannyian a tökéletesség ígéretét nyújtják, a közöttük való választást pedig bízzuk az ízlésre és az egyéni preferenciákra. Ugyanis ők nem csak ígérgetnek: ahogy elődeik is több generáción át, ők is letesznek valamint az asztalra. Sajnos ehhez mérhető árcédula lóg rajtuk.