Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Költségek

Szóval fej-fej melletti állás? Valójában nem, ugyanis, ha családi használatra szeretnénk kisautót, a Jazz tágassága a más téren mutatott gyengeségekett képes leküzdeni. De meglátják: vízválasztó lesz ez a fejezet, ráadásul kettős szinten is.

A Japánban történő gyártás és az elszállt jen lehetetleníti el.

Most már napfénytető sem jár hozzá.Először is folytassuk a hasonlítást; elképedni ér. A Honda Jazz Hybrid alapára a Japánban történő gyártás okán ugyanis szépen csendben 6,25 millió forintra kúszott fel, miközben felszereltségéből is lejjebb adott. Ennyiért például az USB-csatlakozó, a tempomat, a könnyűfém keréktárcsa és a bőrkormány sem fér bele, sőt, nem is rendelhető, egy alapnak tekinthető kihangosítóról vagy a Toyota ügyes kis központi rendszerével versenyző navigációról nem is beszélve. Ennél még a beszálló Yaris Hybrid is jobban fel van szerelve, 4,6 millióért. A 36 százalékkal magasabb ár pedig sajnos jelenleg teljesen tönkreteszi a Jazz versenyképességét – ennyiért nem rúg labdába és sajnos nincs létjogosultsága. Pedig kár érte.

A hagyományosabb testvér sem rossz - tesztApropó, létjogosultság! Ha már van egy tesztgyőztesünk, vegyük csak elő annak konvencionálisabb változatát. Korábbi tesztünket elnézve ugyanis az 1,33 literes, CVT-s kiadás hasonlóan teljesít, miközben normakörön étvágya csupán 7 deciliterrel volt nagyobb – igaz, a differencia városban kétliteresre nő. Cserébe árelőny is van bőven: 740 ezer forint. Ezt pedig nem könnyű behozni, igaz, a hibridnek a fenntartási költségek illetve az értéktartás terén egyaránt vannak előnyei: gondoljuk csak a visszatöltős lassítás miatt jobban megkímélt fékbetétekre. Így ha főleg városban közlekedünk, nem is keveset, akkor objektív észérvek mentén is tetováltathatunk Hybrid feliratot Yarisunkra.

Irreális Jazz-ár - a Yaris került előre.

Ugyanez a differencia a Hondánál gigászi: 1,86 millió forint, ráadásul a CVT-s, 99 lóerős 1,4-es hajtáslánc a hibridnél jobb felszereltséggel érkezik. Persze a Yarisnál így is jóval drágább marad a Jazz, ám ezt a különbséget a nagyobb mérete – ha valakinek erre van szüksége – már kárpótolhatja.

Néhány szóban

A Jazz Hybrid belső méreteivel, praktikumával egy kategóriával a Yaris felett áll. Ám amíg a Honda kis hibridje gyártási és árproblémákkal küszködik, a Toyota Yaris Hybrid vígan elautózik mellette. Bár előnyeit egy óriás metropoliszban mutatja csak ki, ha sokat és hosszan használnánk városban, akkor a hagyományos verziókkal szemben magasabb státusza mellett anyagilag is megérheti őt választani, de a gyári fogyasztási adatokat érdemes elfelejteni. Bár literekben mérhető előnye a hibrid technikának továbbra is csak a legfelsőbb osztályokban van, tesztalanyaink bizonyítják, hogy létjogosultságuk igenis van a kiskategóriában is. Csak a költségeket kellene még tovább faragni.

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek