Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Ami talán a legjobban meglepett, hogy a jól megvezetett váltóval szerelt, 110 lóerős dízelmotor mennyire tisztességes teljesítményre képes, amellett, hogy szép egyenletesen adja le erejét (a jó erőnlétet 11,48 másodpercre mért 0-100-as sprintünk is bizonyítja).

Az 1,6-os dízel egyenletesen adja le teljesítményétNyilván üresen, sofőrrel könnyedén teljesíti az elvártakat, azonban utasokkal és a sok cókmókkal leginkább lustaságra számítottam a motor részéről, ennek ellenére még megpakolva sem tudtuk zavarba hozni az i30 cw-t, amelyért a lent éledő egészséges nyomaték dicsérhető, ám a fordulatot fokozva természetesen csodákra nem érdemes számítani.

A futómű mindeközben érdekes játékával hívta fel magára a figyelmet, hiszen terheletlenül kicsit kelletlennek mutatkozott, amolyan diszharmóniát csempészve az összképbe: szépen kirugózza az úthibákat, de nem olyan magabiztos, mint amilyenre számítunk.

Alacsony fordulatokon is kellemes a motorTerhelve megváltozik a helyzet, még tovább nő a rugózási komfort, ellenben a bizonytalanságot teljesen levetkőzi az autó – könnyen lehet, hogy a nagyobb teherbírás miatt keményebbre hangolt hátsó felfüggesztés okolható a jelenségért. A kormányzás viszont pontos és informatív, ráadásul itt is megtaláljuk az elektromos rásegítés állíthatóságát. Ahogy korábban, úgy ezúttal is a Sport módot használtam legtöbbet, a Normal vagy Comfort állásban túl puha, könnyed a szerkezet.

Az eddigiek alapján már sejthető, hogy egy ízig-vérig családi kombival van dolgunk, egyedül az étvágy és árazás maradt hátra. Ha a praktikum, a helykínálat és a jó minőség állt eddig az erények listáján, akkor ezt a fogyasztással kell bővítenünk, ugyanis az 1.6 CRDi roppant magabiztosan teljesített a hosszú túra alatt. Sok-sok autópályával és a sebességhatárok kihasználásával, négy fővel és alaposan megpakolva remek, 5,9 literes tesztátlagot produkált, míg normakörünkön 4,8 litert gurított le a torkán.

Okos fedélzeti rendszer, túl nagy fényerő - galériaA szép produkciót értékarányos árral egészíti ki a Hyundai: minden jóval, tolatókamerával, navigációval és ülésfűtéssel, valamint kulcsnélküli rendszerel, továbbá kétzónás klímával felszerelt tesztautónk mintegy 7,25 milliót kóstál listaáron, ám józan extrázással tisztességesebb árat is kimunkálhatunk nevezetesen egy Autó Pult normafelszereltségű i30 kombi 5.954.000 forintért hozható el, ami versenyképes árnak bizonyul a kategóriában. Nem szabad megfeledkezni a jelenleg járó, 400.000 forintos kedvezményről sem.

A Renault példának okáért egy ugyanígy felszerelt Mégane Grandtourért szinte ugyanennyit kér az 1,5 literes 110 lovas dízelmotorral szerelve, míg a Škodánál az Octavia 1.6 TDI és a Clever felszereltség kombinációja mintegy négyszázezerrel olcsóbbra adódik, de csupán ötfokozatú váltóval érkezik.

A Focus a hasonlóan takarékos, hatos váltóval és 115 lóerős dízelmotorral szerelt verziója normaszinten 6,03 millió forint, de egy VW Golf kombiért például majdnem 6,7 millióba kerül a szokásos opciókkal ellátva. A németeknél maradva az Opel Astra Sports Tourer sem maradhat ki, ő az 1,7 literes 110 lovas dízellel kicsivel 6 millió felett kéreti magát.

Látható tehát, hogy a kínálat meglehetősen sűrű a 6 milliós határ körül, ám az egyik legjobb ajánlat kétség kívül a Hyundai i30 cw, amely igazi praktikus, ráadásul takarékos családi kombinak bizonyul.

Néhány szóban

A Hyundai i30 nem vitás, kombiban az igazi. Akár a tetszetősebb forma, akár a praktikum lebeg a szemünk előtt, a koreaiak mindenese meglehetősen jól sikerült. Az eddig (el)ismert jó minőséget ügyesen kihasználható puttonnyal fejelték meg, míg a hab a tortán a takarékos, mégis jó útitársnak bizonyuló 1.6 CRDi turbódízel. Mindehhez a Hyundai értékarányos árat társított, amivel a kategória egyik legjobb vételévé emelkedik az i30 cw.

Előnyök: Kellemes összkép; Erőteljes, takarékos turbódízel motor; Kiváló helykínálat; Példás összeszerelési minőség; Jól kihasználható raktér

Hátrányok: Rideg műszerfal; Nagy tempónál kissé hangos; Erős fényű érintőkijelző

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek