Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Land Rover szép csendben hibrid terepjárót keltett életre a Range Rover Hybrid személyében, amelynek megbízhatóságát és talpraesettségét stílszerűen bizonyította a gyártó: egy 53 napos túrára vitt 3 példányt, amelyek mintegy 17.000 km-t tettek meg a Selyemút állomásain áthaladva, 13 ország átszelésével.

Az induló csapat - galériaA Selyemút kereskedelmi útvonalak olyan történelmi hálózata, amely Kelet-, Dél- és Nyugat-Ázsiát a Mediterrán térségen keresztül Európával és Észak-Afrikával kötötte össze; Kínából, Chang`an-ból indult, és Anatólia területén, valamint a Földközi-tenger térségén haladt keresztül. A Selyemúton folytatott kereskedelem különben fontos szerepet játszott olyan nagy civilizációk fejlődésében, mint Kína, Egyiptom, Perzsia, Arábia, India, Róma és Bizánc.

Visszatérve a túra autós vonatkozására, a három Range Rover a gyártó West Midlandsben (Anglia) található főhadiszállásáról indult el három hónapja, hogy a 2000 éves kereskedelmi útvonalon eljussanak India Mumbai városába. A nem mindennapi túra nem volt más, mind a Range Rover Hybrid végfejlesztésének utolsó állomása. Az útvonal kemény próbatétel elé állította a három luxusterepjárót, s a körülmények sem voltak kíméletesek - ember és gépet próbáló terep, és akár 43 fokos emelkedők tarkították a vezetők mindennapjait.

A sikert pedig mi sem mutatja jobban, minthogy a sofőrök nem panaszkodtak; az egyetlen dolog, ami lassította a konvoj haladását, az a döcögős határátkelés volt. Persze nem volt teljesen zökkenőmentes a túra: a rossz minőségű utak 15 defektet eredményeztek, 4 felni sem élte túl a próbatételt, illetve 4 törött szélvédőt írhatunk fel a listára.

A hibrid Range Roverekben a gyártó háromliteres, biturbós V6-os erőforrása dolgozik össze egy villanymotorral: a végeredmény 340 lóerő és 700 Nm, ami a gyors haladáshoz nélkülözhetetlen volt. Az expedíció különben 7 napot töltött 3350 és 5379 méteres magasságok között, Kína és India határán. a legérdekesebb adat persze az átlagfogyasztás, itt pedig rendre meglepő számokkal találkozunk.

Nos, a teljes túrán a három autó étvágya 7,63-7,84 liter között alakult, ami a méretes kocsitest, a teljesítmény, valamint a mostoha körülmények ismeretében kiválónak mondható. Mindeközben a Land Rover mérnökei mintegy 300 GB-nyi adatot mentettek el, s használnak majd fel az elkövetkező napokban az elemzések, s esetleges csiszolgatások elvégzéséhez, hogy a szériamodellek minél kiforrottabb formában kerülhessenek piacra.