Jó előre készülve a tavaszra, a Porsche a 911 új generációjának premierje után három hónappal már be is mutatta a nyitott Cabriolet változat alapmodelljeit. Az ismerős receptet csiszolták tökélyre.
Hátsó ülések előre - galériaA kabrió modell kialakításánál a Porsche hű maradt önmagához: a közel 4,5 méter hosszú karosszériában a hátsó, inkább csak formális ülések mögött rejlik az elektromosan mozgatható vászontető. Ezzel a megoldással a farmotoros autóban csupán a hátsó helyek rövidültek, amelyek így leginkább csak az orrban található 135 literes csomagtartó kiegészítésére alkalmasak.
Minimális súlytöbblet, maximális élvezet.A nyitottá alakítás természetesen plusz erősítést is vont maga után: az elődnél 25 százalékkal merevebb karosszéria erősítései plusz 70 kilogrammot adnak a korábbi generációnál mintegy 40 kilogrammal könnyebb típus tömegéhez. Így a 350 lóerős, 3,4 literes Carrera a hétfokozatú kézi váltóval 1450, a 3,8 literes, 400 lóerős Carrera S pedig 1465 kilogrammot nyom a mérlegen (PDK duplakuplungos automata: +20 kg). Emellé a sportautók között jónak számító 0,30-as légellenállási együttható társul, melynek változatlansága ellenére az új 911 nagyobb leszorító erőt termel. Ebben az ajtókon hátrébb csúszott visszapillantó tükröknek és az új, háromlamellás hátsó légterelőnek is szerepe van.
Száguldás luxuskörnyezetben - galériaA menetteljesítmények magukért beszélnek: a nyitott verzió a kupénál csupán két tizedmásodperccel szerényebb 0-100-as sprintértéket produkál, miközben a végsebesség-csökkenés és a fogyasztástöbblet is elenyésző. Így a kézi váltós alapmodell esetén is már 5 másodperces gyorsulással, 286 km/h-s végsebességgel és 9,2 literes átlagfogyasztással számolhatunk, amely értékeket a hétfokozatú duplakuplungos váltó és a rajtautomatikát tartalmazó Sport Chrono csomag megrendelésével 4,6 szekundumra, 284 km/h-ra és 8,4 l/100 km-re módosíthatjuk.
A hangszigetelésen is javítottak - galériaA Carrera S még magasabbra teszi a lécet: már a kézi váltós kivitel 4,7 másodperces 0-100-as sprintje és 301 km/h-s végsebessége is magáért beszél, de a minden földi jóval felvértezett kiadás 4,3 másodperc alatt katapultálhat álló helyzetből 100 km/h-ra, igaz, a PDK esetében a vásárlóknak be kell érniük a lélektani határ alatti, 299 km/h-s végsebességgel. A gyári átlagfogyasztás viszont itt is szimpatikus: váltóműtől függően 9,7 és 8,4 literre adódik.
A kabrió modell sajátossága a szériafelszereltség részét képező, teljesen a karosszériába épített, elektromosan 2 másodperc alatt kiemelhető szélterelő, amely a szükségtelen áramlatok megakadályozásáról gondoskodik. A háromrészes tető mozgatása is gyorsan történik: mindössze 13 másodpercig tart az akár 50 km/h-s sebességig kivitelezhető művelet.
Utóbbi modellhez rendelhető kizárólag felár ellenében a PDCC névre hallgató karosszériadőlés szabályozó rendszer, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy az elődnél versenypályán mintegy 5 százalékkal sebesebb az új kiadás.
Nem olcsó, de jövőre olcsóbb mulattság.Persze itt a lényeg nem is feltétlenül ezen, hanem a nyitott autózás és ezáltal a szabadság élvezetén van, amit a jelenlegi árfolyam mellett 35,4 millió forinttól tehetünk meg a Carrera, és kerek 40 milliótól a Carrera S esetében. Viszont jó hír, hogy a jövő évi regisztrációs és egyéb adóváltozások következtében (erről hamarosan részletes ismertetővel jelentkezünk) a jelenlegi euró árfolyammal számolva magánszemélyek alapáron már 33,2 millióért megszerezhetik Porsche kabriójukat, miközben a szellős utazásra váró cégtulajdonosoknak az áfa visszaigénylésére is kínálkozik lehetőség.