Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Igencsak felgyorsultak az események a Kia háza táján: voltak idők, hogy a koreai márkáról hosszú hónapokig semmit nem hallhattunk, azonban az elmúlt időszakban szinte napról-napra bejelent valami érdekes újdonságot a gyártó. Genfben az Optima kibővített családja mellett (szedán, friss kombi és vadonatúj konnektoros hibrid) porondra lépett a hibrid Niro, ami hajtáslánc-technikailag jórészt a szintén friss Hyundai Ioniq-kal megegyezik, azonban menő crossoveres karosszériája révén testvérmodelljénél érdekesebb.

Genfben igencsak komoly érdeklődés vette körül a Kia hibrid crossoverét, a Nirót

A Niro érdekessége, hogy esetében egyelőre egyéb hajtásláncokról nem szól a fáma, így már a kezdetektől hibridnek készült. A kompakt crossover egy csinos, könnyed és modern vonalvezetésű jószág, amit méretben a Sportage alá pozícionál a gyártó. Hossza tengelytávolsága 2,7, hossza pedig 4,35 méter, amihez 180 centis szélesség és 1535 mm-es magasság tásul, a crossoveres felépítéshez képest pedig nagyon kedvező, mindössze 0,29 a modell légellenállási együtthatója, aminek (főleg lakott területen kívül) fontos szerepe van a hatékony működésben.

A Niro jól élhető utas- és csomagteret, valamint kedvező fenntartási költségeket ígér

A hajtáslánc szinte az utolsó csavarig a Hyundai szintén frissen bemutatott hibridmodelljéből, a Toyota Prius ellen harcba szálló Ioniq-ból érkezik – ez azt jelenti, hogy a konszern azonos alapokra két különféle vásárlói célcsoportot célba vevő modellt készített a két márka számára, ami szerintünk bölcs húzás. Lényeg a lényeg, a hajtáslánc magját egy 150 lóerős (146 Nm csúcsnyomatékú) 1,6 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor és egy 44 lovas (170 Nm) villanymotor alkotja, az erőt pedig egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja az első kerekekhez.

A Kia Niro egy kompakt crossover, amely az új Hyundai Ioniq hibrid hajtásláncával érkezik

A maximális rendszerteljesítmény 141 lóerő és 265 Nm, ami 11 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőhöz és kb. 180 km/h-s végsebességhez lesz elegendő, 4 l/100 km alatti gyári vegyes fogyasztás és 89 g/km-es széndioxid-kibocsátás mellett. A hibridrendszert egy hatékony, és mindössze 33 kilogramm tömegű, 1,56 kWh-s akkucsomag táplálja villamos energiával, ami néhány kilométernyi elektromos haladást is lehetővé teszi. Az autó csomagtartója különben egészen korrekt, 421 literes, üzemanyagtankja pedig 45 liter.

A Niro ára még nem ismert, de reméljük, megfizethető lesz

Sokak számára lehet majd érdekes alternatíva az alacsony fenntartási költségű, és vélhetően (remélhetőleg) elfogadható árú Niro, aminek felségterületét főként a nagyvárosok jelenthetik, de biztosan nem ijed majd meg egy-egy nagyobb családi kiruccanástól sem.