Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A maranellóiak inkább kiegészítő elsőkerékhajtásról beszélnek

Lassan el is érkezünk az autó legjelentősebb pontjához is, ami bizony meg is botránkoztatta azokat a rajongókat, akik joggal féltek, hogy a négykerékhajtással feledésbe merül az igazi Ferrari-eszencia. A maranellói konstruktőrök ezért inkább kiegészítő elsőkerékhajtásnak hívják művüket, aminek lelke az általuk Power Transfer Unit-nak (PTU) nevezett egység. Az alig 17 centiméteres szerkezet egyenesen a főtengelyről kapja a hajtást, így a hátsó kerékkel történő direkt kapcsolat és a két tengely közötti differenciálmű feleslegessé is válik, ami 50 százalékos súlymegtakarítást jelent.

Ferrari FF - galériaA PTU egy villámgyors hidraulikus vezérlést kapott, ami a duplakuplungos, lamellás tengelykapcsolókhoz hasonlóan működik. Így megoldható, hogy a két első kerék csak akkor vegyen rész a munkában, ha arra feltétlenül szükség van, ráadásul a nyomatékelosztás az egyes tengelyeken lévő kerekek között is lehetséges. Mivel a teljes rendszer alig 40 kg-ot nyom a mérlegen, nem áll fent az alulkormányozottság kialakulásának veszélye, sőt, az 53-47 százalékos súlyelosztásnak köszönhetően hagyományos sportautós viselkedést kapunk brutális tapadással fűszerezve, miközben az első kerekek kizárólag előnyt jelentő szituációkban jutnak szerephez a hajtásban.

Irány a csúcs! - A tesztre az olasz hadsereg szállította a csődört

A megoldásnak hátrányos oldala legfeljebb csak költségvonzatában lehet – ami ez esetben elhanyagolandó – és a kormányzásra sincs hatással, így gyakorlatilag az előítéleteinket e téren is A Manettino ezúttal is sokat tesz értünk - galériajó messzire hajíthatjuk magunktól. Az FF mindemellett megkapta a MagneRide-rendszerek harmadik generációját. A mágnesezhető folyadék segítségével állítható karakterisztikájú gátlók ötlete még a Delphi fejében született meg, ám ma már ezt is Kínából szállítja a Beijing West Industries elnevezésű vállalat. Többek között ennek köszönhető, hogy a már ismert Manettino kapcsoló segítségével az autó békés skizofrén énje után akár a benne rejlő vadállat is felébreszthető. A gombocskának ezúttal öt állása van: ESC (teljesen kikapcsolt/sikoly), Sport, Comfort, Wet (nedves, esős útra), Ice-Snow (hóra, jégre).

Az FF esetében szükséges az elektronikus támogatás

Noha az elektronikus segédrendszereket magam is több ízben kritizáltam, az már nem várható el egyetlen átlagos vezetői képességekkel rendelkező, vagy fél-profi pilótától sem, hogy 660 lóerős teljesítményt tartson kordában csupán az ösztöneivel. Meglepetésre a nemzetközi szaksajtó egybehangzó véleménye szerint a védelmünket szolgáló beavatkozások sohasem zavaróak, s nem is árnyékolják be az autóval vívott harcok által okozott örömperceket sem.

Vonzza a tekinteteket - galériaPersze sokat beszéltünk technikáról, de a Ferrari volánja mögött valahogy mégis minden emberközelinek tud maradni, amit a minden hengert megénekeltető kipufogó csak tovább színesít. Nem is meglepő, hogy az erre szakosodott csapat több ezer órát hangolta a rendszert, ám munkájuk végeztével mégis örömmel szemlélték művüket. Az FF esetében ugyanis nem az a csoda, hogy egyes komponensei kiváló mérnöki és értő szemeknek művészeti alkotások is egyben, hanem az, hogy mindezekből egységes egész tudott kerekedni.

A világ tetején - a vásárlók imádják

Noha négyüléses Ferrari korábban is létezett, a koncepció mégis hordozott magában veszélyeket, így a mindenes FF sikere kizárólag a vásárlókon múlott. Az ügyfelek pedig döntöttek, és a bemutatót követően villámgyorsan felvásárolták a következő másfél-két esztendőre szánt teljes mennyiséget. Az autóért (honosítva) esedékes 79,69 millió forintos vételár hallatán sokan megütközhetnek, hiszen ennyiért akár több autót is vehetünk, melyek egyike alkalmas lehet a család igényeinek kielégítésére, míg másikuk sportautóként állhat helyt. A nagyságrenddel olcsóbb Porsche Panamera, vagy éppen az Aston Martin Rapide azonban nem összehasonlítandóak az FF-fel, és a fenti sekélyes gondolatmenet némi józanságot sejtet, miközben érthető, ha valaki az ágaskodó csődör láttán az ellenérvek dacára is lecsap a minden idők legjobb Ferrari GT-jének kinevezett típusra.

Ezúttal is a részletekben rejlik az igazi vonzerő

A forma ugyan némi megszokást kíván, de ezt menetrend szerint minden új modellnek megbocsájtjuk, és a részletekben ezúttal is napokra el lehet merülni. A tapadást és a teljesítményt minden neves tesztelő az egekbe magasztalja, s kifinomult kezek egyedül a kormányzás közvetlenségének kisebb hiányosságait emelik ki.

Az 599 GTB, az SA Aperta és a végletekig nyers GTO persze még brutálisabb vezetési élményt ígér, miközben a 458 Italia mindegyiküknél közvetlenebb, de a hétköznapokban mégis az FF tud igazán helytállni, ami technikai fölényével igencsak magasra tette a lécet Gran Tourismók következő generációjának.

Ezt azért a sajátjukkal ne próbálják ki! Kijár neki a vallásos áhítat..

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek