Hiába állt már eddig is rendelkezésre a C osztályhoz AMG szint, amely már bizonyította, hogy a C 63 némileg kilóg a kategóriából. A precíz, versenytechnikát idéző M3-tól az őserő, az IS-F-től a magasabb fokú hétköznapi komfortosság, az Alpina B3 S-től pedig a nagyobb dinamizmus választja el, míg a Quattro hajtással megfűszerezett RS5-tel szemben a könnyebben táncra fogható hátsó, azaz az élménydúsabb kanyarok miatt dönthetünk mellette.
A vezetési élmény legfőbb meghatározója kétségkívül a mély hangon szót kérő V8, a hatalmas csúcsteljesítmény és még nagyobb nyomaték, ami nagyon könnyedén, gyakorlatilag bármely időpillanatban játszi könnyedséggel előcsalogatható az AMG nyolchengereséből – Gyors és élvezetes a kanyarokban a C63 AMGmindenféle erőlködés nélkül kúszik fel a fordulatszámmérő mutatója, miközben hamar száguldásba torkollik a gázpedállal való játszadozás.
Hogy milyen gyors igazából a C63 AMG, a 0-100-as sprint adatai mutatják meg a legreprezentatívabban: 4,5 másodperc, az AMG Performance csomaggal csak 4,3 – ebben a versenyszámban bizony alulmarad az Audi RS5 (4,6 mp), ugyanúgy, ahogy a tizedre azonosan gyorsuló BMW M3 és a Lexus ISF is (4,8 mp).
De nem csak a nyers erő és a gyorsulás élmény ringat édes álomba a C63 AMG kupé vezetőülésében ülve. A kétajtós Mercedes rakéta a külföldi vélemények szerint briliáns kezelhetőséggel ajándékozza meg a sofőrt, reakciói is közvetlenek és a kiegyensúlyozottságra sem lehet igazán panasz, melyek a csúcs C-t az M3, az a RS5 és az ISF erős ellenfelévé varázsolják.
Persze azért a kritika sem maradhat el. A kiváló irányíthatóság és az élvezetes kanyarok megkövetelik az árat, igaz, csak alkalmanként, és az IS-F-hez képest még mindig nem olyan radikálisan, de észlelhetően kemény lett az autó. Ráadásul a vetélytársak opcionálisan kérhető duplakuplungos váltói szemerkényivel ügyesebben oldják meg a feladatot, mint a Mercedes hagyományosabb jellegű, komfortosabb automata szerkezete, ez kiváltképp felváltásoknál és a váltófülek reakciójánál mutatkozik meg. Ha tovább keressük A Mercedes ezúttal sem tévedetta kákán a csomót, még a riválisoknál magasabb fogyasztásba köthetünk bele, azonban ebben a kategóriában nyilván nem ilyen preferenciák alapján döntenek a vásárlók.
Nem kétséges, hogy a Mercedes igazán ütőképes autót alkotott a C63 AMG személyében. Bár a szedánnal kapcsolatos visszhangok alapján nem lepődtünk meg a jó teljesítményen, a kupéba ültetve a technikát mégis sokkal hangulatosabb, kiegyensúlyozottabb a sportolás. A kulcskérdés, hogy a vetélytársakkal szemben érdemes-e a voksunkat a C63 AMG mellett letenni. Azonban erre nincs helyes válasz, a döntés inkább az ízlésünkön múlik és azon, hogy milyen használatra szeretnénk vásárolni sportkupét. Cikkünk alanya olyan könnyedén, megerőltetés nélkül produkálja tudását, amire a többiek képtelenek. Ez teszi egyedülállóvá a Mercedes-Benz C63 AMG Coupét.