Képzeljenek el egy Nissan 370Z-t, annak minden vadságával és brutalitásával együtt. Képzeljenek bele még két ülést, számos kényelmi extrát, kifinomult, elegáns formát, és öntsék agyon egy adag hétköznapi használhatósággal. Bátran állítható, hogy e képzeletbeli teremtmény legtöbbünk álma. És most már létezik is, sőt, mi tesztre fogtuk.
Bár Magyarországon még meglehetősen ismeretlenül cseng az Infiniti neve, de szinte biztos, hogy akinek van lehetősége közelebbről megismerni a Nissan prémium márkájának termékeit, az egy életre nem felejti el őket. Alig egy hete mi is pontosan így voltunk vele, most pedig a paletta legkívánatosabb modelljével, a G37 kupé verziójával köthettünk szorosabb ismeretséget.
A kovács törpék (dvergek) által készített vaskalapács – ha szükség volt rá – bármikor előhívhatta a mennydörgést. Erre pedig a kétarcú Infiniti kupé tulajdonosa is képes a gázpedál letaposásával. Ugyanakkor Mjölnir képes volt arra is, hogy ha Thor elhajította, bumerángként tért vissza, Thor pedig ennek köszönhetően tudta legyőzni a Midgardormot, a világkígyót. És ugyanez az elegancia az, amellyel az Infiniti kupéja bármelyik ellenfelével felveszi a harcot. Gyors, és brutális sportkupét ugyanis mindenki tud gyártani. De olyanból, amely emellett elegáns, kényelmes, és kifinomult, bizony nincs túl sok. | ||||||
A 190 centiméter feletti vásárlók néha szájukra veszik majd a tervezők családtagjait, ugyanis a szériában járó napfénytető által (is) korlátozott fejtér nem elegendő nekik. Viszont azt is megtudtuk, hogy a napfénytető csak egy felár nélkül kapható opció, tehát amennyiben a 3-4 centivel lekorlátozott fejtér túl pici lenne a leendő tulajdonosnak, akkor külön kérésre a gyáriak azt nem szerelik be az autóba. Érdekes viszont, hogy az utas ülése alacsonyabbra tehető, mint a vezetőé. Fontos még megemlíteni a szedán esetében már kifogásolt könyöklőt. Ugyanis annak hiánya (illetve túl hátul való elhelyezése) csak a kézi váltós modell esetében róható fel, az automatás verzióknál már minden a helyén van – bár igazából a legjobb/legbiztonságosabb mindig, mindkét kezet a kormányon „pihentetni”…
Néhány szóban: a G kupéban az a nagyszerű, hogy padlógáz nélkül is tökéletesen érezzük magunkat. Olyannyira, hogy gyakran megfeledkezünk arról, hogy mennyire nagy élményt nyújt akkor, ha tövig nyomjuk a gázpedált vagy éppen kanyarvadászatra indulunk. Egyedül a lassú reagálású váltófül törhet borsot orrunk alá, de amúgy műszakilag és tervezésileg is rendkívül igényes csomagot hozott össze a húsz éves márka. | ||||||