Szinte hihetetlen, milyen gyorsan repül az idő, ezúttal például a Hyundai emlékeztet a homokóra sebes pergésére. Ugyanis az i30 immáron elérkezett életciklusa feléhez, a dél-koreai gyártó pedig ennek megfelelően alapos frissítésnek vetette alá kompakt modellcsaládját, ami leginkább műszaki szempontból fontos, ám a javarészt technikai jellegű fiatalítás mellett a dizájn és a biztonság terén is fejlődés történt.
Noha hivatalosan, élőben csak a jövő héten esedékes Genfi Autószalonon mutatkozik be a Hyundai frissített alsó-középkategóriása, a gyártó digitálisan már minden információt elérhetővé tett az új modellcsaláddal kapcsolatban. Természetesen marad a háromféle karosszéria, azaz az ötajtós, a kombi és a stílusos Fastback, amelyekhez a mai trendeknek megfelelően már sportos N Line csomagot is kínál a gyártó, s ez alól immáron a kombi sem kivétel.
Sokkal dögösebb lett a kisebb átrajzolásokat követően az i30
Formaterv tekintetében a ráncfelvarrás markánsabb, élesebb szögben végződő V-formájú LED-es fényeket és opcionálisan adaptív MFR LED fényeket tartalmazó lámpatesteket és szinte minden elemen határozottabb éleket hozott. A hűtőmaszk immáron 3D mintázatot kapott, aminek köszönhetően prominensebb jelenség lesz az utakon az újabb verzió.
Oldalról persze kevésbé észrevehető a változás, azonban ebből a szögből ez így szokott lenni a ráncfelvarrások alkalmával. Itt leginkább az új, gyémánt mintás 16-18 hüvelyk átmérőjű keréktárcsák jelentenek újdonságot. Hátul ugyancsak felbukkan a jellegzetes V-motívum, vagy épp nyilazás, ráadásul új színek is érkeztek a kínálatba (Dark Night, Sunset Red és Silky Bronze).
Méretes kijelző és vetített műszercsoport az újdonság odabenn
Az utastérben a formák nem változtak, ellenben a betétek új árnyalatokban kérhetők, összesen nyolcféle konfigurációt képezve a különféle kárpitokkal társítva. Sokkal fontosabb azonban a vetített óracsoport, illetve, hogy a középkonzol tetején új, 10,25 col átmérőjű érintőkijelző foglal helyet, természetesen Apple CarPlay/Android Auto támogatással. Előbbi esetében nyáron már a vezetékmentes kapcsolat is adott lesz. A biztonsági extrák között új a sávtartó asszisztens, a hátsó ütközéselkerülő segéd, a holttérasszisztens és az elhaladó járművekre figyelmeztető rendszer is.
A motorháztető alatt belépőszinten egy vadonatúj, 1,5 literes kettős befecskendezésű szívómotor (igen, 2020-ban vadonatúj szívómotor) szerepel, 110 lóerővel és hatfokozatú manuális váltóval. Ez azért lehet fontos lépés, mert a Hyundai ez által tényleg olcsó, egyszerű és jól karbantartható, robusztus hajtáslánc technológiát tud nyújtani. Ezt követi az egyliteres, háromhengeres turbómotor (1.0 T-GDI) 120 lóerővel és 172 Nm-rel, illetve a lehetőség adott a 48 V-os mild hibrid rendszer bepipálására is. A háromhengeres hatgangos kézi váltóval vagy egy vadonatúj hetes, duplakuplungos automatával lesz kérhető.
Az N Line minden karosszériaváltozathoz kérhető
A leváltásra kerülő szériában szereplő 1,4-es turbómotort egy teljesen új, 1,5 literes, szintén feltöltött egység búcsúztatja. A friss négyhengeres 160 lóerővel és 253 Nm-rel áll hadrendbe, ám esetében már széria a hibrid rendszer, a váltók esetén pedig a kisebb egységhez hasonló választék áll rendelkezésre. A turbósokhoz kérve a hibrid rendszert és társítva a kézi váltót a Hyundai iMT néven innovatív technológiát tesz elérhetővé: a gázpedál felengedésekor a rendszer automatikusan oldja a kuplungot és vitorlázásra kapcsol, illetve adott esetben le is állítja a belsőégésű motort.
Azon kevesek, akik dízelmotorral akarnak autót venni, a már ismert, 1,6-os négyhengerest választhatják 115 lóerővel és 280 Nm-rel és duplakuplungos automatával. Lesz egy combosabb, 136 lóerős verzió is, amely duplakuplungos automata esetén 280 Nm-t, kézi egység esetén 320 Nm-t fog tudni. Az N Line verziók mindemellett feszesebb futóművet és sportosabb kormányzási beállítást kapnak, azonban mindez csakis a 1.5 T-GDI vagy az erősebbik dízel választása esetén érvényes.
A Hyundai műszakilag hozott leginkább fontos és sok újdonságot
A 2021-es modellévű i30 a bemutató követően hamarosan a piacra is megérkezik, néhány hónap múlva pedig már az igazi, erőteljes N verziók érkezését is bejelenthetjük, amelyek esetében újdonság lesz a várt duplakuplungos automata.