Még februárban robbant a bomba, hogy a kormány a nagycsaládosok segítését célzó program egyik tervezett pontjaként autóvásárlási támogatást nyújthat a legalább három gyermekkel rendelkező családok számára, amennyiben legalább hétüléses új autót választanak. Bár a pontos jogszabályi háttér még mindig nincs meg, de az már biztosnak tűnik, hogy július 1-től igénybe lehet majd venni a 2,5 millió forintos, vissza nem térítendő támogatást, amiről néhány újabb részlet is kiderült.

Azt már eddig is tudtuk, hogy ez az összeg legalább hétüléses, új autó vásárlása esetén lesz igénybe vehető a legalább háromgyermekes családok számára, most azonban az is kiderült, hogy akárcsak az elektromos autókhoz járó támogatás esetében, itt sem kell majd a családnak megelőlegezni az összeget, azt ugyanis a kereskedés közvetlenül a Magyar Államkincstártól kapja meg. Sokaknak az is jó hír lehet, hogy még a harmadik gyermek születése előtt, már a várandósság 12. hetétől jogosult lesz a család a támogatásra, a tartósan beteg vagy fogyatékkal élő gyermekek pedig életkortól függetlenül beleszámítanak majd a gyermekek számába – egyébként csak a családi pótlékra jogosító gyerekek után lehet majd igényelni a támogatást, de az természetesen nem lesz akadály, ha csak egy szülő van a családban.

Ötmillió alatt nagyon jó üzlet a Rifter és a Combo is

Ezek alapján egyelőre úgy tűnik, hogy nem lesz felső határa a támogatásnak, így akár egy 30+ milliós BMW X7-re is megkaphatjuk majd a 2,5 millió forintos támogatást – de erre csak a konkrét jogszabály hatályba lépése után vehetünk majd mérget. Továbbá a szabályok között lesz az is, hogy a állam által nyújtott segítség az adott négykerekű árának maximum 50 %-át teheti ki, így sajnos nem lehet majd a miénk egy Dacia Lodgy alig több, mint egymillióért, de a 3,53 milliós alapár így is a felére csökkenhet, ami jól hangzik – a legjobban felszerelt, 115 lovas dízel verziót pedig nagyjából 2,5 millió forintért lehetne hazavinni.

Ahogyan tehát sejteni lehetett, azért lesznek korlátozások, de a Lodgy esete igen extrém – a piacon jelenleg elérhető modellek közül tulajdonképpen csak esetében jelent hátrányt az 50 %-os korlátozás, minden más, legalább hétüléses típusnál a teljes 2,5 milliós összeg elérhető lehet. Ez pedig óriási segítség lehet a nagycsaládosoknak, és az amúgy igencsak drága villanyautókra járó támogatással szemben ez most valóban a kevésbé jó anyagi helyzetben lévők számára lehet megoldás – hiszen az elektromos modelleknél sokan azt mondják (egyébként nem alaptalanul), hogy a gazdagokat segíti igazán.

Egyelőre nem zárták ki a luxusautókat sem

Mindenesetre, még ha nem is a legolcsóbb modelleket nézzük, a 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatás valóban szép összeg. Elég például a nemrég összehasonlító tesztünkben összecsapó (hármas)ikrekre gondolni, hiszen a Citroёn Berlingo, az Opel Combo és a Peugeot Rifter hét üléssel már ötmillióért is hazavihető lenne jól felszerelve, de kisebb kompromisszumokkal még ennél is olcsóbbra jöhetnek ki. Vannak márkák, ahol a támogatásnak köszönhetően akár kategóriát is ugorhatnak a vásárlók ugyanazért az összegért, hiszen például a Škodánál ezzel a kedvezménnyel a háromgyerekesek majdnem ugyanannyiért ülhetnek majd be egy óriási, hétüléses Kodiaqba, mint a jóval kisebb Karoqba. Ugyanígy az általunk nemrég kipróbált Seat Tarraco is igen jó áron kínálhatja magát, de sok más modellt is említhetnénk még. Amennyiben újabb részletekre derül majd fény, természetesen azokról is beszámolunk majd.