Szépen hízik a Mercedes-AMG GT palettája, hiszen a négyhengeres mellett van persze V8, a Goodwoodban megejtett sebességfesztiválon pedig a határokat jobban kitoló Pro változat mutatta meg magát. A teljesítményorientált variáns még keményebb vezetési élményt és gyorsaságot ígér.
A szalonokba jövő évben érkező újdonság agresszívabb frontot kapott, amelyen nagyobb légzőnyílások és látványos karbon légterelő elemek találhatók. Az aktív elem, azaz az Airpanel rendszer segít abban, hogy az első tengelyen ébredő felhajtóerőt 29,9 kg-mal csökkenteni lehessen, jó hatást gyakorolva a stabilitásra.
Még inkább fókuszált modellt a Pro
Az aerodinamika fejlődése itt nem ér véget, kapott a GT egy fix hátsó szárnyat, valamint vadonatúj padlólemezt. Az alapáron járó karbon csomagban diffúzor, oldalsó elemek és első légterelő is található. 21 colos kovácsolt felniket is tartalmaz a pakk, amelyekre Michelin Pilot Sport 5 vagy Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsok kerülnek. Az elöl 419 mm átmérőjű, hatdugattyús kerámia fékek gondoskodnak a megfelelő lassulási teljesítményről.
A kétturbós, négyliteres V8 611 lóerőt tud ebben a változatban, amihez 849 Nm csúcsnyomaték tárul. Ez 26 lóerő és 50 Nm pluszt jelent a GT 63-hoz mérten. A kilencgangos automataváltó, illetve a 4Matic+ összkerékhajtás hozzájárul ahhoz, hogy a teljesítményből 3,2 szekundumos 0-100 legyen, miközben a csúcstempó 317 km/h.
A teljesítményfókuszált változatban a pluszhoz hozzátartozik az első és hátsó diffihez illesztett egy-egy extra hűtőradiátor, ami a versenypályás képességeket segíti. Mindenütt, még az autó alatt is további légterelő idomok kerültek kialakításra a légáram optimalizálására, valamint a fékhűtés fokozására – mindent a fokozott igénybevételhez igazítottak. Mindehhez jön az aktív futómű és az aktív hátsókerék-kormányzás.