Ugyan a Niro nem egy kimondottan idős típus (jó 5 éve van a piacon), a Kia jó érzékkel ráérzett, hogy ideje a generációváltásnak – végtére is a modell egy különösen erős szegmensben szerepel, így fontos a frissesség. Nos, erre most nem lehet panaszunk, ugyanis a típus igencsak nagy váltással újult meg. Lássuk, mit tud!
A Kiának határozott célja volt a típus felpaprikázása, amit akár a szó legszorosabb értelmében is érthetünk, hiszen a képeken szereplő végső változatot a 2019-es HabaNiro tanulmány előzte meg. Az újdonság pedig egészen sokat örökölt innen, például a C-oszlop betétjét, amit itt egységesen fekete színben köszönthetünk. A jópofa tigriskarmos nappali menetfény helyett összetettebb alakzatot találunk elöl, amely egy egészen letisztult, manapság divatos vízszintes elemekkel feldobott orrban talál helyet. Hátul viszonylag dinamikus hatású fényszórók keretében egy szokványosabb farrészt találunk.
Letisztult orr, újrahangolt nappali menetfénnyel
Belül ugyancsak teljes mértékű a változás. A hangsúly a digitalizáción van: a nagyméretű központi kijelző és a digitális műszercsoport ma már magától értetődő – ezúttal a kettő panel összeolvadt. Az érintésérzékeny gombokat nem ússzuk meg, de a klíma legalább tekerővel működik. A váltó előválasztó karja is hasonló megoldással üzemel, az indítógomb pedig mellé került. A műszerfal szétnyílásánál különleges, gránitszerű fabetét keretezi a háromsávos hangulatvilágítást, az ajtók pedig érdekes felfelé futó könyöklőkkel olvadnak össze a műszerfallal.
Nagyot változott a belső tér is - galéria
Mi divatos még manapság? Hát a fenntarthatóság, az újrahasznosítás és a megújuló források. Ennek jegyében a Niro tetőkárpitozása például újrahasznosított papírból készül, miközben az ülések kárpitozásához eukaliptusz levelek szolgáltatták az alapot – ne aggódjanak, azért a koaláknak is maradt elég. Emellett például az ajtópanelek speciális festése mentes a legtöbb veszélyes vegyianyagtól, így kisebb lábnyommal állítható elő.
A műszaki adatokra, illetve a további információkra még várni kell a típus kapcsán, de az biztos, hogy lesz hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos hajtáslánc is.
A C-oszlop fekete eleme igazán különleges megoldás
A Niro új generációjának teljesebb premierje a következő hónapokban esedékes – nagyjából úgy számolhatunk, hogy egy év múlva köszönthetjük az európai piacon, és akkor még teret adhatunk a kellemes meglepetésnek is.