A Hyundai Kona kulcsszerepet tölt be a dél-koreai gyártó villamosítási stratégiájában. A 2017-ben bevezetett modell számos díjjal, mellette 228 ezres értékesítési darabszámmal büszkélkedhet. Nem meglepő az elektromos változat népszerűsége, hiszen emelt karosszériás járműbe csomagolva adja az egészen kedvező hatótávolságot biztosító akkupakkot – még éppen emészthető áron.
A hibridként is kapható járművet a Hyundai csehországi üzemében (emlékezzünk meg a gyár nevéről: Hyundai Motor Manufacturing Czech – vagyis HMMC) készítik, és egészen friss hírként a frissítését jelentették be. Először is tovább bővül a Konák elektromos vonala: a dízel- és benzinmotorok is (enyhe) hibrid rendszert kapnak a jól ismert 48V-os rendszer beépítésével. További látványos újdonságként mostantól N Line változatban is elérhető a crossover. A csomag része a sportosabb kialakítású lökhárító, a karosszéria színét megöröklő oldalburkolat és a 18 hüvelykes keréktárcsa-garnitúra. Az N Line-os Konákat a diffúzor-szerű hátsójuk, illetve az iker kipufogóvégződés is megkülönbözteti a mezei változatoktól.
Az N Line színcsomagot választva szövet, bőr és velúr kárpitozás közül is választhatnak a vevők. Piros kontrasztvarrás, fém taposók, valamint a sebességváltón és az üléseken elhelyezett N logó is jár az optikailag sportos kivitelekhez. A megújult Hyundai Kona LED-es menetfényeket kap, a lámpatesteket szúrósan szűkre szabták. A hátsó lámpákat is lecserélték, a frissítés után vízszintesen tagolt fényforrások jelzik az autó végét. Új felniket is rajzoltak az autóhoz, a legfrissebb design 17 és 18 colos méretben érhető el. A Kona Hybridhez is kapható 16 hüvelykes garnitúra ellenben nem változott.
Átalakult légbeömlők és szűkre szabottabb menetfény jelzi a frissítést
Öt új árnyalat kerülhet a karosszériára a fényezőrobotok festéktartályaiból, az összesen tíztagú paletta mindegyik tagja kombinálható a fekete tetővel (és a hozzá tartozó tükörházakkal).
Széles és szellős hatású első sort eredményez az újragondolt műszerfal, az ügyfelek igényeinek megfelelően helytakarékos elektromos kézifék kerül az autóba. Világítást helyeztek el az első ülések lábterében, és szintén megvilágítottá vált a középső pohártartó. A minőségérzetet a hangszórók körüli gyűrűk, illetve a légbeömlők alumínium keretei is növelik.
Nem kell ragaszkodnunk az N Line kivitelekben uralkodó feketeséghez, ha a khaki vagy bézs színű perforált bőrüléseket rendeljük meg a ’sima’ Konához. A fázós családtagoknak is van egy jó hírünk: immár a hátsó sorba is kerülhet ülésfűtés, ráadásul a beépített USB csatlakozóknak köszönhetően még a telefonok lemerülésétől sem kell tartani a hátra szorult utasoknak.
Az új i20-ban megismert 10,25 hüvelykes kijelző kerül a ráncfelvarrott Konák műszerfalába, több felhasználói profil kezelésére is képes a számos funkcióval felvértezett fedélzeti rendszer. A Hyundai családhoz tartozás érzetét erősíti, hogy a hasonló funkcióra képes autók között átvihetők az eltárolt személyes beállítások. Az eddigi 7 colos alapméretben elérhető központi kijelző egy teljes hüvelyket növekedett, DAB rádióval és vezeték nélküli telefontükrözési funkcióval is ellátták.
Az adaptív sebességszabályozó immár megállásra és automata újraindulásra is képes. A holttérfigyelő észlelése alapján a jármű a fékekkel is beavatkozik, ha a járműhöz túl közel haladó autóra akarnánk ráhúzni a kormányt. A kamera és különböző érzékelők adatait használja fel a gyalogos- és kerékpárosok elütését megelőző rendszer, de a hátsó keresztforgalom észlelésekor is aktívan beavatkozik a fedélzeti segédlet.
A csúcsmotor is újdonság: az átdolgozott 1,6 literes T-GDI immár 198 lóerőt tud, a Smartstream erőforráshoz hétsebességes duplakuplungos váltó csatlakozik. Akár négykerékhajtással is kérhető a legerősebb Kona, ami ritka lehetőség a szegmensben.
Csak az N Line kivitelek kapják meg a dupla kipufogócsőt
Dízelből is 1,6 literes választható az autóhoz: a 136 lóerős öngyulladós elérhető hatsebességes iMT kézi váltóval, illetve hétsebességes duplakuplungossal egyaránt. Az intelligens sebességváltó lényege, hogy a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között nincs fizikai kapcsolat, vagyis elektromos vezérlésű az egység.
Aki beéri kevesebb erővel, bátran választhatja az ezres T-GDI-t, esetében 120 LE fölött diszponálhatunk a gázpedállal. Az 1,0-s erőforráshoz opcionálisan elérhető az enyhe hibrid rendszer. Ha nem törekszünk az utolsó bébifóka megmentésére, akkor a legkisebb motorhoz is kérhetünk automata váltót.
Az N Line csomag megjelenése egyébként újdonság a Kona esetében
A hibrid hajtáslánc az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, de szívó benzinmotor és a 32 kW-os villanymotor házasságából áll össze. A rendszerteljesítmény 141 lóerő, és esetében a duplakuplungos egységbe ’mindössze’ hat fokozat kerül. Az 1,56 kWh kapacitású akkumulátortól nem telik hatalmas elektromos hatótávolságra, de ez nem is cél az öntöltő hibridnél.
További intézkedéseket tettek a jármű kellemesebb viselkedése és magasabb szintű hatékonysága érdekében. Alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokra váltott a Hyundai (a Continental Sport Contact 5-öket Premium Contact 6-ra cserélték). Finomhangoláson esett át a kormány is, így jobban illeszkedik az átdolgozott futóműhöz. A finomabb működés az N Line Konákra is vonatkozik, egyedüli kivételként a csúcsmotorhoz tartozik kevesebb rásegítést adó hangolás.
A frissített változatok az év vége felé érkeznek meg a márkakereskedésekbe, a hibrid kivitelre jövő év elejéig kell várni.


