Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bár még egy hónap van a Genfi Autószalonig, a gyártók már így is egymás lábára lépve mutatják be a jeles európai seregszemlére készült újdonságaikat. Nem képez kivételt ez alól az Audi sem: az RS4 Avant különleges kiadása a húszéves RS2-re emlékezik.

Generációk távlatában - galériaA teljes nevén Audi RS4 Avant Nogaro selecion a Genfi Autószalont követően már tavasztól elérhető lesz. De miért érdemes mellette dönteni? Az eddigi érvek mellé némi múltidézés csatlakozik: az egyedi, gyöngyház kék fényezés a húsz éve bemutatkozott RS2-re emlékeztet, de számos matt fekete részletet is találunk a típuson hangulatfokozóként. A teljessé a képet a sport kipufogórendszer teszi, amely két ovális, feketére fényezett véget kapott.

Nem csak a menetteljesítményéért és a praktikumáért, de a hangjáért is imádni lehet

A motortérben a már ismert és szeretett, magasfordulatú V8-as szívómotort találjuk. A 4,2 literes erőforrás 450 lóerőt szorít ki magából 8 250-es fordulaton, miközben 430 Nm nyomatéka 4 000-től egészen 6 000-ig rendelkezésre áll. A 4,7 másodperces 0-100-as sprint és az elektromosan ezúttal 280 km/h-ra korlátozott végsebesség nem szokványos adat egy középkategóriás kombitól.

A maga idejében az RS2 sem volt éppen szokványos. 1994-et írtunk, amikor lehullott a lepel a márka első nagyteljesítményű modelljéről, amely a hétköznapi használhatóságot rendkívüli dinamikával vegyítette. Ehhez nem más, mint a Porsche nyújtott segítséget, de nem csak a tervezés egy része, hanem az összeszerelés is nálunk, Stuttgart-Zuffenhausen-ben történt. Az RS2-vel egybenőtt az exkluzív Nogaro kék fényezés, amelynek nevét a francia Nogaro versenycsíkja adta, ahol az Audi az 1993-as Francia Túraautó Bajnokságban két győzelmet is magáénak mondhatott.

Randevú a neves őssel - galéria

A különleges típus motortere különleges erőforrást rejtett: a 2,2 literes, öthengeres turbómotor 315 lóerőt teljesített, 410 Nm-es nyomatéka pedig már 3 000-es fordulaton jelentkezett. A pörgősségről sem kellett lemondani: a limiter csak 7 200-nál köszönt be. A hatfokozatú kézi váltón az összkerékhajtáshoz továbbított erő 5,4 másodperces 0-100-as sprintet és 262 km/h-s végsebességet tett lehetővé – ez bizony még ma, 20 év távlatából is több, mint tisztességes adat.

A belső hangulat a külsőre és az elődre rímel

A duplakuplungos automata szériaBelül nappabőr és Alcantara borítás fogadott. Épp úgy, mint az RS4 Nogaro selecion esetében, ahol utóbbi ráadásul kék színnel tiszteleg az első ős előtt. Az akkoriban mintegy 100 ezer márkától (akkoriban mintegy 16 millió forint) kapható RS2-ből 2 908 példány készült. Újkori társa 29 milliós árcédulát kap és ennél is korlátozottabb darabszámban készül majd. A hozzávetőlegesen 3,5 milliós felárral az egyediséget, valamint a különleges külső-belső kialakítást fizetjük meg – az extrákért további súlyos milliókat kér az Audi.