Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan az várható volt, a Citroën Berlingo és az Opel Combo után a PSA harmadik márkája,a Peugeot is lerántotta a leplet a maga dobozosáról. Az oroszlánosok azonban készültek néhány meglepetéssel az újdonság kapcsán, amelyek közül a legnagyobb talán az, hogy elbúcsúztak a Partner névtől, és immár Rifterként kínálják majd a praktikus típusukat – ez azonban csak az egyik újdonsága az autónak.

A rövidebb is elérhető 7 üléssel - galériaAkárcsak a testvérek, szemből a Rifter is felvette saját márkájának stílusát: morcos tekintet és a Peugeot jellegzetes hűtőrácsa teszi rögtön felismerhetővé az autót. Profilból és oldalról az oroszlános modell is osztozik a testvérek formáin, leszámítva az alsó-oldalsó elemet. Míg a Citroën a jópofa Airbump elemmel, az Opel pedig színre fújt lemezekkel, addig a Rifter crossoveres stílusban, fekete műanyagokkal igyekszik divatosabbá tenni a megjelenést – ez egyébként az első és hátsó lökhárítók és a kerékjárati ívek esetében is megjelenik.

A Rifter elérhető lesz GT Line kivitelben is, ám a dobozos esetében ez csak a látványos barna fényezésben és egyedi 17 colos keréktárcsákban merül ki – már ami a külcsínt illeti, de belül is járnak hozzá egyedi betétek. A Peugeot, akárcsak két testvére, kétféle hosszúsággal lesz elérhető: a rövidebbik 4,4, a hosszabb pedig 4,75 méterre nyúlik. Mindkét változat elérhető 5 vagy 7 üléssel, és a hosszított kivitelben a két leghátsó szék felárért akár sínen is tologatható. Ötszemélyes kivitelben a legrosszabb esetben is 775 literes csomagtér áll rendelkezésre, míg legjobb esetben akár 4000 liternyi csomagot is el tud nyelni a Rifter – a hosszított kivitel, minden ülést lehajtva.

GT Line csomaggal is elérhető lesz - galériaPraktikum terén is ugyanazt nyújtja a Rifter, mint a tesók, így az utastérben számtalan rekesszel találkozhatunk, de az egyik legnagyobb újdonság a tetőbe kérhető tároló, mely a csomagtérnél található, és a hátsó szélvédőt kinyitva is elérhető – de ugyanígy a második sor üléseiről is meg tudjuk pakolni. A középkonzol esetében ugyan nincs eltérés a Rifternél sem, azonban a Peugeot mérnökei nem voltak restek a dobozost is átalakítani, hogy az oroszlános márka jellegzetes i-Cockpit vezetőhelyét kaphassuk meg a kis kormánnyal és a felülre helyezett műszerfallal. Az újdonság belül is kínál különböző színes betéteket, amivel egyedibbé tehetjük a hangulatot – jól látszik, hogy akárcsak a többi modellnél, itt is igyekezett kitűnni a testvérmárkák közül a Peugeot.

Vezetéstámogató és biztonsági asszisztensekből sem lesz hiány: head-up kijelző, sávtartó, fáradtságfigyelő, táblafelismerő, megállásra is képes adaptív tempomat, holttérfigyelő, kulcsnélküli rendszer, tolatókamera, vészfékrendszer, automatikus parkolósegéd és adaptív fényszórók is elérhetőek lesznek – többek között. A modern multimédiás rendszer is minden elérhető mobiltelefonos kapcsolódási lehetőséget biztosít majd.

Praktikumban élen jár a Rifter is - galériaA Rifter egyik legnagyobb meglepetése azonban csak most jön: a Peugeot úgy döntött, hogy összkerékhajtással is kínálja majd az autót, köszönhetően a Dangel közreműködésének – ez már csak azért is érdekes, mert az oroszlánosok még a crossovereikhez sem kínálnak összkerékhajtást. Azt egyelőre nem tisztázták a franciák, hogy melyik erőforrásokhoz lesz elérhető ez a rendszer, a motorpaletta terén nincs eltérés a testvérekhez képest.

A jól ismert 1,2 literes háromhengeres benzines 110 és 130 lóerővel lesz elérhető, és míg előbbi csak ötös kézi, addig utóbbi kizárólag nyolcsebességes automata váltóval lesz elérhető – az erősebbik kivitelre azonban 2019 második feléig várnunk kell még. Dízelfronton az 1,5 literes BlueHDi egység 75, 100 és 130 tagú ménessel kínálja magát: a két gyengébbik ötsebességes manuális váltóval, a 130 lovas pedig hatos kézi vagy nyolcas automata szerkezettel lesz elérhető. A Rifter, akárcsak két testvére, a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek, és minden bizonnyal már idén rendelhetővé válik.