Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-Benz a napokban osztott meg velünk néhány ízelítőt a világ legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkező újdonságáról, az A-osztály Sedanról. A négyajtós kompaktot ugyan nyújtott tengelytávval már bemutatták a gyáriak Kína számára, de ezúttal végre az Európának szánt normál verzió is megérkezett.

A legalacsonyabb érték a piacon - galériaFormailag nem hozott sok újdonságot az autó, hiszen hosszított változatban korábban már megcsodálhattuk: szemből az ötajtós A-osztály vonásai köszönnek vissza, míg hátul a korábbi koncepció megoldásait vélhetjük felfedezni. Az összkép harmonikus, egyedül talán a minél tovább elhúzott tetővonal tűnhet fel, amire a kategóriaelső fejtér miatt volt szükség – ellenben az oldalsó ablakkeretek ívével ezt ügyesen fedték el a mérnökök. Az új A-osztály Sedan a valamivel klasszikusabb lépcsőshátú forma ellenére egyébként dinamikus látvány, és akár a CLA utódja is lehetne – de lesz új CLA is, még ha elég közel is áll majd egymáshoz a két típus.

Az autó egyébként 4549 mm hosszú, 1796 mm széles és 1446 mm maga, míg a tengelytáv 2729 mm – a nyújtott verzió egyébként mindössze 6 centivel hosszabb. A hosszt leszámítva – ami 15 centivel nyúlt meg – csupán a 6 mm-es magasságnövekedés jelent különbséget az ötajtóshoz képest, de ez gyakorlatilag elhanyagolható. Ahogyan már említettem, az A-osztály Sedan lesz a legjobb légellenállási együtthatóval rendelkező sorozatgyártású autó, méghozzá a maga 0,22-es Cw értékével. Ezt egyébként a szinte teljesen burkolt alváznak és a fejlett tömítéseknek köszönheti.

AMG csomag természetesen elérhető - galéria

Valóban nagynak tűnik a nyílás - galériaAz utastérben ugyancsak nincs meglepetés, legalábbis az első sorban semmiképp: természetesen az ötajtós A-osztály minden tudását belezsúfolták a Sedanba, ami bizony nem kevés – korábbi menetpróbánkban részletesen is olvashatnak ezekről. Az anyagminőség és a formák is változatlanok, így továbbra is rajtunk múlik, hogy inkább elegáns, vagy netán sportos irányba vinnénk el a belsőt, de a modernség természetesen adott. A második sorban a láb és a válltér változatlan maradt az ötajtóshoz viszonyítva, és bár a fejtér egy hajszállal kisebb lett, kategóriájában így is a legjobbat kínálja – legalábbis a Mercedes szerint.

Ugyanígy a csomagtérnyílásra is büszkék a csillagosok a maga 944 x 462 mm-es értékével. Ezen keresztül egyébként egy alapból 420 literes helyre pakolhatunk, ami 50 literrel nagyobb, mint az ötajtósé – ez sokaknak előnyt jelenthet, még ha a négyajtós felépítés miatt talán valamivel kevésbé praktikus is.

Az utastér mindenképpen modern, de emellett lehet elegáns...

...vagy éppen sportos is - galériaA motorpalettán is osztozni fog kisebb testvérével a Sedan, ugyanis első körben az A 200 jelű, 163 lóerős, 1,3 literes, négyhengeres, turbós benzines és az A 180d névre keresztelt, 1,5 literes, 116 lovas szedán lesz elérhető – a kezdetekben mindkettő hétsebességes, duplakuplungos automatával. Később valószínűleg jön majd izmosabb benzines és dízelmotor is, illetve egyes változatok elérhetők lesznek manuális váltóval, illetve összekerékhajtással is. Arról egyelőre nincs hír, hogy az AMG változatokat megkapja-e a Sedan, de a csillagosok általában szinte minden kivitelbe beépítik a legvadabb hajtásláncokat is, ráadásul az RS3 Sedan képében ellenfele is akadnak az újdonságnak.

Természetesen az MBUX multimédiás rendszer is adott, ahogyan a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is, nem beszélve az akár állítható felfüggesztésről. Az A-osztály Sedan hamarosan a kereskedésekbe is megérkezhet majd, és bár az áráról egyelőre nincs információ, valószínűleg párszázezer forint lesz a felára az ötajtóshoz képest.