A Kodiaq méltán vált a Škoda egyik legnépszerűbb modelljévé, hiszen divatos SUV felépítésével, valamint a hétüléses opcióval a családok könnyedén megszerették. Ezúttal a generációváltáshoz érkeztünk, amely kiváltképp fontos megújulás mind a márka, mind a típus szempontjából – továbbra is 5 és 7 férőhelyes a Kodiaq, immáron PHEV hajtásokkal.
A cseh márka zászlóvivője a megújulás közben nagyobb és tágasabb is lett elődjénél, miközben dizájn terén kevésbé radikális a változás. A formai forradalom elmaradása ellenére azért látványosan frissebb, modernebb jegyekkel gazdagodott a második generációba lépő Kodiaq, amely minden, a márka aktuális formanyelvére jellemző megoldást megkapott.
Letisztultabb formavilággal frissült a Kodiaq
Az arányok hasonlítanak az elődéhez, miközben élesebb, szögletesebb vonalak határolják az autót. Ehhez jön hozzá a Škoda ‘Modern Solid’ néven ismert új formai irányzata, amely letisztultabb kialakítást, látványosabb LED-fényszórókat és prominens hűtőmaszkot is takar egyben.
Az elektromos hajtású Enyaq-kal való rokonság letagadhatatlan, de odabenn is a villanyos rokontól merítettek a szakemberek, így a modern, minimalista tervezés érvényesülhetett. A műszerfalat egyértelműen uralja a 12,9 hüvelyk képátlójú érintőpanel, amelyhez egy 10,25 colos vetített műszercsoport társul. A Škoda mérnökei szerencsére nem bíztak mindent az érintőkijelzőre, hanem a balanszot keresték az érintős vezérlők és a fizikai gombok között. Így lettek végül a változó tartalmú vezérlőtárcsák, amelyek minden bizonnyal jó szolgálatot tesznek majd.
A lényegesebb evolúciót odabenn találjuk3
Az okos tárcsák közepén ráadásul 1,25 colos kis kijelzők is szerepelnek, amelyek a funkcionalitást hivatottak bővíteni. Így a klasszikus klíma funkciók mellett a vezetői üzemmódok vagy épp a térkép nagyítása is kezelhető velük. A különféle funkciók között hosszabb lenyomással válthat a sofőr.
A Kodiaq esetében hangsúlyos, az egész műszerfalon átívelő X-motívumot kapunk, magasabban húzódó középkonzollal és árnyékoló nélküli, de vetített óracsoporttal. Ugyancsak fontos, hogy a DSG váltó kezelése megújul, az a hagyományos helyről a jobb oldali bajuszkapcsolóra költözik. Van vezetéknélküli töltés aktív hűtéssel, temérdek tároló, opcionális masszázsülés, ajtóba rejtett esernyő, jégkaparó és temérdek egyéb apróság. A gyártó ugyancsak fontosnak tarja, hogy a textíliák 100 %-ban újrahasznosított anyagokból készültek.
Maradtak fizikai gombok is - örvendetes
Az új Kodiaq 4758 mm hosszú, 1864 mm széles és 1657 mm magas lett, miközben a tengelytáv már 2791 mm hosszan nyúlik. A 61 mm-es hossznövekedés jól mutatja, hogy mennyivel tágasabbá válhatott az újdonság. Az szellősebb utastér mellett a poggyászoknak is több hely jut: az ötüléses modell 75 literes javulást követően már 920 litert fogadhat be, míg 7 ülés esetén 340 – 845 liter a kapacitás.
A közeli rokon Superbhez hasonlóan az új Kodiaq is az MQB platform továbbfejlesztett változatára épül, így a hajtásláncok tekintetében is ugyanazt a palettát kapjuk. A legfontosabb elem itt az 1.5 TSI Evo2 nevet viselő benzinesből és egy villanymotorból álló 204 lovas plug-in hibrid (PHEV), amelyhez 100 kilométeres tisztán villanyos hatótávot adó 25,7 kWh-s akku társul. Az 50 kW-os gyorstöltést is turbómotor elsőkerekes, így a 4x4 opcióhoz a 2.0 TSI és 2.0 TDI motort kell kérni. A 2.0 TSI 204 lóerőt tud összkerékhajtással, míg a 2.0 TDI 150 lovas első-, valamint 190 lovas összkerekes variánsként érhető el.
Lényegesen nőtt kívül és belül egyaránt
A kiváltképp kelendő első szériát követően a második generáció 2024 elejétől lesz kapható Európában, azonban a hivatalos árlistára még várnunk kell egy picit.