A Volkswagen egyre csak fokozza az ID.Buzz iránti várakozásokat, ami persze nem csoda, hiszen a legendás T1-est visszaidéző elektromos kisbusz minden szempontból izgalmasnak ígérkezik. Ezúttal egy teljes galérián csodálhatjuk meg gyakorlatilag teljes pompájában az autót – a színes matricázás egyrészt nem takar szinte semmit a formákból, másrészt még jól is mutat –, és ha mindez még nem lenne elég, néhány műszaki adatot is megosztottak velünk a gyáriak.
A formákra nem is fecsérelnénk túl sok szót, hiszen már többször is láttuk az autót: a németek ID modellcsaládjának jellegzetes megoldásait elegyíti a legendás T1-es formai elemeivel, amivel egy kisbuszos mércével kifejezetten látványos négykerekűt kapunk, nagy üvegfelületekkel és rövid túlnyúlásokkal. A pontos méretek már érdekesebbek: a normál változat 4712 mm hosszú, 1985 mm széles és 1937 mm magas, a tengelytávolsága pedig 2988 mm. Ezzel ugyan közel 26 centivel rövidebb a vadonatúj Multivannél, de majd’ 4,5 centivel szélesebb annál – tengelytávja 136 mm-re rövidebb.
Minden szögből mutatósnak ígérkezik az újdonság - galéria
Ezen a ponton azonban nem szabad megfeledkezni a jóval rövidebb túlnyúlásról és az MEB elektromos platform nyújtotta extra helykínálatról. Ami azonban kissé csalódást jelenthet, hogy egyelőre csak ötüléses verzióról beszélnek, amely 1121 literes csomagteret kínál – míg az áruszállító ID.Buzz Cargo kivitel 3,9 köbméteres rakteret biztosít. Bár mindez nem zárja ki, hogy harmadik sorral is elérhető lesz az autó, azért aggodalomra adhat okot. Amerika számára ugyanakkor egy hosszított tengelytávú verzió is készül, amely biztosan megkapja a harmadik üléssort, és reményeink szerint Európába is eljut majd ez a változat.
Az utastérről egyelőre nem kaptunk fotókat, de lesifotósok több képet is készítettek már az autóról, amely a gyáriak legfrissebb belső formanyelvét követi majd, így digitális műszeregységgel és a lehető legkevesebb fizikai gombbal operáló multimédiás rendszerrel számolhatunk. Ami a hajtásláncot illeti, egyelőre csak egy változatról van szó, amely 204 lóerőt és 310 Nm-es nyomatékot kínál egy bruttó 82, nettó 77 kWh-s akkumulátorból táplálkozva.
Rengetegen várják, de az öt ülés sokaknak kevés lehet - galéria
Egyéb hivatalos adatok nem kaptunk, de biztosak lehetünk benne, hogy papíron bőven 300 kilométer felett lesz a hatótáv, és bár nem erősítették meg a gyáriak, minden jel arra utal, hogy később egy nagyobb akkucsomag is kerül majd az autóba – esetleg a hosszított változatba –, amely két elektromotor segítségével teljesítményben is többet adhat. A végsebességet 145 km/h-ban korlátozzák.
Technológiai fronton is a maximumot hozza majd az ID.Buzz, hiszen számtalan vezetéstámogató rendszerrel lesz felszerelve, mint például automatikus parkolóasszisztens, félig önvezető rendszer és sok egyéb. Európában már ősszel elérhető lesz az autó, így a teljes leleplezés akár már tavasszal megtörténhet – persze megeshet, hogy várnak őszig a németek –, ellenben a hosszított kivitel csak jövőre érkezhet meg.