A kombi autók mindig is népszerűek praktikumuk okán, mi több, a kiméretű autókból kiváltképp gyakran választják, pontosabban választották a vevők a puttonyos variánst, elég a már nem létező Renault Clio GrandTourra vagy a Skoda Fabia Combira gondolni, szép számmal van belőlük az utakon. Ahogy a Renault, úgy a Skoda is kedvezőtlen döntéssel vet véget a praktikus családi kisautó életének: nem lesz többé Fabia Combi.
A hír persze nem újdonság, hiszen nagyjából egy éve maga Thomas Schäfer, a cseh márka első embere tette közzé mindezt. Azonban a miértre várnunk kellett, s persze nyilván mindenki kíváncsi, mi okból kellett parkolópályára tenni a sokak által szeretett kombi variánst. Nyilvánvaló az elektromos paletta építése a meglévő modellcsaládok kárára, ám emellett a szigorú kibocsátási normák is közrejátszottak a döntésben.
„Az extrém szigorú Euro 7 emissziós korlátok bevezetése drámaian meggyorsítja az elektromobilitás felé vezető átalakulást. Ráadásul nem csupán több elektromos hajtású modellre van szükségünk a teljesítéshez, hanem búcsút is kell vennünk több, belsőégésű motorral hajtott terméktől. Sajnos a korábbi terveinkhez képest hamarabb. A továbbiakban igyekszünk következetesen a jövőbe vezető útba fektetni, miközben olyan belesőégésű motoros modellek búcsúznak, mint a Fabia Combi” – áll a Skoda dolgozók számára eljutott levélben.
Manapság a gyártók már nem készítenek a B-szegmensben kombikat, ami többek között az SUV-k és crossoverek térhódításának is köszönhető. A Fabia Combi a korábbi generáció esetében 34%-os piaci részesedéssel rendelkezett, ami erőteljes indok lett volna az új modell esetében is a puttonyos verzió életre hívására. Mi több, a negatív döntés előtt már azt is lehetett tudni, hogy 2023-ban a Kvasiny-ban levő gyárban készült volna az autó.
A Fabia Combi egyébként ha megvalósult volna, természetesen az alapját képező ötajtós modell műszaki alapjaira épülhetett volna, a már ismert körítéssel és a literes TSI turbómotorokkal. Mindemellett a kombi modell igényelte MQB A0 platform meghosszabbítását, miután semelyik másik konszernmodell nem rendelkezik a kombihoz passzoló padlólemezzel. A gyártás elmaradása miatt a kombira éhező vevők esetleg a Scala modellekkel vigasztalhatják magukat vagy a Kamiq-kal léphetnek be a crossoverek világába.