Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nyilvánosság elé kerültek a végleges számok a tavalyi újautó-eladásokat illetően, amelyek a 2012-es esztendővel összevetve szerencsére növekedést mutatnak – legalábbis a legnagyobbaknál. Ezzel természetesen felállt a sorrend is az autógyártók között: 2013-ban a Toyota diadalmaskodott, a japánokat pedig szorosan követte Amerika a General Motors személyében, valamint Németország a Volkswagen csoporttal.

A gyáriak korábban azt prognosztizálták, hogy a Toyota 2013-ban túllépi a 10 milliós értékesítési darabszámot, amivel a Toyota lett volna az első autógyártó, amely ezt a lélektani határt. Viszont éppen lemaradtak róla, ugyanis 9,98 millió gépjárművet sikerült végül értékesíteniük a Lexus, Scion, Daihatsu és Hino trucks konszernmárkákkal egyetemben – a 2012-es év 9,75 milliós értékéhez képest különben ez is szép, 2 százalékos javulást jelent.

A GM 2013-at 9,71 milliós eladással zárta, tisztességes négy százalékot javítva korábbi eredményén, viszont a General Motors nyakában nagyon szorosan ott loholt a Volkswagen konszern, kerekítve 9,7 milliós értékesítési darabszámmal. Nem kérdés, hogy a három óriás nagyon közel áll egymáshoz, és nem elképzelhetetlen, hogy akár 1-2 év alatt megfordulhat a sorrend. A Toyota különben nem tervezi hagyni magát, ugyanis 2014-re 10,32 milliós értékesítési darabszámot tűztek ki célnak a japánok.