
Nemrégiben számoltunk be a Mitsubishi Outlander ráncfelvarrásáról, mely friss formákkal és jóval több krómmal próbál több vásárlót magához csábítani. Eddig azonban csak a normál változatokat láthattuk, most azonban lerántották a leplet a rendkívül sikeres, konnektorról tölthető PHEV verzió európai utódjáról is, amely nem csak formailag, hanem tartalmilag is fejlődött.
Azok után, hogy már láthattuk a normál változatok amerikai kivitelét, most megcsodálhatjuk a PHEV európai, azaz hazánkban is elérhetővé váló verzióját. A konnektorról tölthető hibrid Outlander nem sokban tér el hétköznapi testvéreitől, így akárcsak a frissítés előtt, ezúttal is némileg módosított lökhárítókat, hűtőrácsot és több fényezett elemet kapott az autó.

Újdonság még a 18 colos, kéttónusú keréktárcsák megjelenése, illetve két új színt is kapott a PHEV, egy barna és egy fekete fényezés képében. Az utastérben friss, alapáron fűthető kormánykereket, nagyobb központi kijelzőt, új, elektromosan állítható bőrüléseket és finomabb anyagokat kapunk, így ezen a téren sem érheti panasz a japán SUV-t. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a lemezek alatti technika is továbbfejlődött.
Az utastérben is fejlődött
A tesztünkben részletesen kivesézett, különleges hibridrendszert nem hagyták érintetlenül a japánok. A mérnökök nem csak optimalizálták a rendszert, hanem csökkentették a motor súrlódását is, így 4,95 l/100 km-re csökkent a fogyasztás. A szakembereknek a teljesen elektromos hatótávot is sikerült növelniük, igaz mindössze 0,6 kilométerrel, amiből a valóságban vajmi keveset érezhetünk majd – még ha papíron jól is mutat az így már 60,8 km-re adódó hatótáv.
Hamarosan hozzánk is megjön
A gyáriak azt ígérik, hogy az eddig nem túl acélos gázreakció is javult, és biztonság terén is előrébb lépett a PHEV. Utóbbit egy 360 fokos kamerarendszerrel és egy különleges, „véletlen elindulást” ellenőrző megoldással próbálták elérni, mely abban az esetben próbálja automatikus fékezéssel elkerülni a balesetet, hogyha a sofőr félreértésből taposna rá a gázra, és az autó akadályt érzékel maga előtt. Ez ugyan elsőre viccesen hangzik, ugyanakkor egy elektromos autó esetében, mely semmilyen hanggal nem jelzi, hogy indulásra kész, előfordulhat, hogy valaki nem elég körültekintő.
Továbbá a mérnökök 30 ponton javítottak a hangszigetelésen, erőteljesen csökkentve nem csak a zajok mértékét, de az utastérbe és a vezetőhöz jutó vibrációkat is. Emellett a futóművet is finomították, amely változatlan kényelem mellett magabiztosabb kanyarképességeket és stabilabb viselkedést eredményez.
Új kormány, még több funkció
Az Outlander PHEV már eddig is az egyik leghasználhatóbb konnektorról tölthető hibrid volt a piacon – amit az eladási számai is jól mutatnak –, ám az izgalmasabb külsővel és a továbbfejlesztett technikával még vonzóbb választás lehet majd. Japánban júliusban lép színre a frissített PHEV, míg Európába az év végéig érkezhet meg az autó, amely a nagyközönség előtt a szeptember közepén kezdődő Frankfurti Autószalonon debütál.
